گروه بین‌الملل- نخست وزیر ژاپن اعلام کرد قصد دارد دور جدیدی از سیاست‌های محرک اقتصادی و مالی را تا پایان ماه نوامبر اعلام کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، یوشیهیکونودا در حالی قصد دارد سیاست‌های جدید محرک اقتصادی و مالی را اعلام کند که اقتصاد ژاپن با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. بر اساس این گزارش اقتصاد ژاپن در ماه‌های گذشته با روند نزولی قیمت‌ها مواجه است و افزایش ارزش ین در برابر دلار و یورو نیز فشار زیادی را به صادرکنندگان بزرگ این کشور وارد کرده است.

نشست فوق‌العاده کابینه ژاپن برای بررسی وضعیت اقتصادی و مالی این کشور روزچهارشنبه برگزار می‌شود. دولت ژاپن در ماه‌های اخیر تا کنون سه بار پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور را کاهش داده است. دخالت‌های بانک مرکزی ژاپن در بازار ارز برای مقابله با روند صعودی ارزش ین در برابر دلار و یورو انتقادات شدید مقام‌های آمریکایی و اروپایی را در بر داشته است.به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سیاست‌های محرک اقتصادی جدید دولت ژاپن با هدف کاهش ارزش ین و حمایت از صادرکنندگان خواهد بود. بحران مالی و بدهی منطقه یورو، کاهش رشد اقتصادی چین و آمریکا طی ماه‌های گذشته فشار زیادی را به اقتصاد ژاپن وارد کرده است. بانک مرکزی ژاپن نیز به تازگی پس از بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا تصمیم به اجرای سیاست‌های انبساط پولی گرفته است.