اوکراین دست داشتن در حملات مسکو را رد کرد؛ اما یکی از دستیاران رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که کی‌یف از تماشای این رویدادها لذت می‌برد و پیش‌بینی کرد که چنین حملاتی افزایش یابد. میخایلو پودولیاک به یک کانال یوتیوب موسوم به «به صرف صبحانه»گفت: «البته ما از تماشا و پیش‌بینی افزایش تعداد حملات خرسندیم. اما مطمئنا ما هیچ ارتباط مستقیمی با این موضوع نداریم.» سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفت که در حمله بامدادی پهپادها به چندین ساختمان آسیب جزئی وارد شد. او بعدا گفت که دو نفر به دنبال کمک پزشکی بودند؛ اما هیچ یک به‌شدت زخمی نشده بودند.

سوبیانین در تلگرام نوشت: «هیچ‌کس در بیمارستان بستری نشد و کمک‌های لازم در محل انجام شد.» مسکو که در بیش از ۱۰۰۰کیلومتری اوکراین قرار دارد، از زمان آغاز درگیری در اوکراین به ندرت هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است، حتی اگر چنین حملاتی در سایر نقاط روسیه رایج‌تر شده باشد. آندری وروبیوف، فرماندار منطقه مسکو، پیش‌تر در کانال تلگرامی گفته بود که پهپادها در نزدیکی مسکو سرنگون شده‌اند.آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر امور داخلی اوکراین گفت که رسانه‌های محلی روسیه گزارش داده‌اند که تعداد بسیار بیشتری از پهپاد در این حمله دست داشته‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که هشت پهپاد وجود داشت؛ اما گراشچنکو در توییتی نوشت: «رسانه‌های محلی روسیه گزارش دادند که ۳۲فروند از آنها در این حمله مشارکت داشتند.»

ویدئوهای ارسال شده در رسانه‌های اجتماعی همچنین نشان می‌دهد که هواپیماهای بدون سرنشین در اطراف مسکو در حال پرواز هستند اما یکی یکی سرنگون می‌شوند و سپس خرابی‌هایی به‌دلیل سقوط این پهپادها دیده می‌شود. ساکنان جنوب غربی مسکو گفتند که حدود ساعت ۵صبح تا ۶صبح به وقت محلی صدای شلیک‌های سرسام‌آوری را شنیده‌اند و به‌دنبال آن بوی بنزین بلند شده است. برخی از سرنگونی یک پهپاد و بلند شدن دود بر فراز آسمان مسکو فیلم گرفتند. خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه گزارش داد که برخی از ساکنان ساختمانی در خیابان پروفسویوزنایا در جنوب شهر مسکو در جریان این حمله تخلیه شده‌اند.