گروه بین‌الملل- در شرایطی که رییس جمهوری فرانسه بر تشکیل هر چه سریعتر اتحادیه بانکی اروپا تاکید دارد

صدر اعظم آلمان به شدت با این مساله مخالفت کرد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس، فرانسیس اولاند در دیدار روز شنبه خود با آنگلا مرکل تاکید کرد من از تشکیل هر چه سریع‌تر اتحادیه بانکی اروپا حمایت می‌کنم، این گام بزرگی برای تقویت همگرایی اقتصادی اروپا خواهد بود و باید گام به گام این طرح اجرا شود.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد هر چه سریعتر اتحادیه بانکی اروپا تشکیل شود بهتر خواهد بود. مرکل نیز در این دیدار گفت آلمان نیز از تشکیل اتحادیه بانکی اروپا استقبال می‌کند ولی این طرح باید خیلی محتاطانه اجرا شود.

وی افزود: برای من این مساله مهم است که کیفیت اجرای این طرح نیز تضمین شود. نباید برای تشکیل اتحادیه بانکی اروپا عجله کرد چون عجله کردن برای تشکیل این اتحادیه، کارآیی آن را زیر سوال خواهد برد. من از وزرای دارایی منطقه یورو می‌خواهم تا طرح پیشنهادی خود را برای تشکیل اتحادیه بانکی اروپا ارائه کنند.

رهبران اروپایی در نشست ماه ژوئن با تشکیل سیستم نظارتی جدیدی برای نظارت بر سیستم بانکی اروپا موافقت کردند. بر اساس این طرح بانک مرکزی اروپا قدرت بیشتری برای نظارت بر فعالیت کلیه بانک‌های اروپایی خواهد داشت.