والاس ولز: واکسیناسیون عمومی در کمتر از یک سال؟

فائوچی: اگر در ۱۱ماه واکسن نمی‌زدیم چقدر بدتر می شد؟ اگر تهیه واکسن سه سال طول می‌کشید، پنج میلیون مرگ در اینجا داشتیم و جهان، به جای داشتن هفت‌میلیون مرگ الان ده‌ها میلیون مرگ تجربه کرده بود.

والاس ولز: احتمالا ۲۰ میلیون نفر؟

فائوچی: بله، احتمالا ۲۰ میلیون و بدون واکسن بیش از دو برابر می‌شد. بنابراین فکر نمی‌کنم باید بگوییم که دست‌هایمان را بالا ببریم و بگوییم بدتر از این نمی‌شد. دست‌هایمان را بالا بیاوریم و بگوییم که نمی‌توانستیم بدتر از این انجام دهیم.

والاس ولز: بیایید درباره واکسن‌ها صحبت کنیم. این سریع‌ترین عرضه در تاریخ و معجزه پزشکی مدرن بود. اما ما تا پایان ژانویه۲۰۲۰ واکسن‌هایی طراحی کردیم. آزمایش‌های ایمنی فاز دوم تا اوایل ژوئیه تکمیل شد. آیا می‌توانستیم راه‌اندازی را از آنجا تسریع کنیم و اولین موج وحشتناک زمستانی را کاهش دهیم؟ آیا می‌توانیم در آینده این کار را سریع‌تر انجام دهیم؟

فائوچی: بله.گروه هفت درباره آن صحبت می‌کند: ماموریت صد روزه، توزیع در عرض صد روز. نه اینکه همه واکسینه شوند، بلکه شما شروع به انجام آن کنید. آیا این آسان است؟ نه، واقعا سخت خواهد بود. آیا امکان دارد؟ من هم این‌چنین فکر می‌کنم.

والاس ولز: درباره عرضه چطور؟ اغلب آمریکایی‌ها درباره واکسن‌ها تردید دارند؛ درست مانند تردید شما در چند لحظه پیش؟ آنها با تردید درباره واکسن صحبت می‌کنند: اینکه جمهوری‌خواهان کمتر از دموکرات‌ها واکسینه می‌شوند و ایالت‌های قرمز کمتر از ایالت‌های آبی واکسینه می‌شوند؛ اما علاوه بر شکاف حزبی، شکاف‌های بزرگ (در تزریق) واکسن نیز از نظر تحصیلات، درآمد و نژاد وجود داشت. برای ترویج واکسیناسیون در بین آن گروه‌ها چه کاری می‌توانستیم بهتر انجام دهیم؟

فائوچی: دیوید، من جواب خوبی برای شما ندارم. من نمی‌دانم. پیچیدگی‌های زیادی در اینجا وجود دارد. فکر می‌کنم ما تلاش کردیم. می‌دانم که تلاش کردیم اما اینکه چقدر موثر بودیم، این یک داستان متفاوت است. حتی در حین آزمایش واکسن، ما بی‌میلی از طرف افراد رنگین‌پوست و سیاه‌پوست را پیش‌بینی می‌کردیم و من شخصا تلاش زیادی کردم- مانند فرانسیس کالینز و برخی از همکارانم در مرکز تحقیقات واکسن- تا اطمینان حاصل کنم که افراد مناسبی به‌عنوان نماینده در کارآزمایی‌های بالینی وجود دارد. اما از همان ابتدا، ما با نوع جدیدی از واکسن، واکسن mRNA روبه‌رو بودیم و در نهایت این میزان حجم از سوء‌ظن و آن تفرقه در کشور وجود داشت و پس از آن، ایده کلی این بود که مردم واکسینه نشوند؛ اما در نهایت موضوع به سمت اجباری کردن آن پیش رفت.