گروه بین‌الملل- تلویزیون دولتی سوریه تصاویر بشار اسد، رییس جمهوری این کشور را نشان داد که در حال شرکت در مراسم نماز عید فطر در یک مسجد در دمشق بود. این اولین باری است که پس از وقوع انفجار در سوریه و کشته شدن وزیر دفاع این کشور، بشار اسد در محافل عمومی ظاهر می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این تصاویر بشار اسد در حال اقامه نماز عید فطر بود. در سوریه به مناسبت عید فطر سه روز تعطیل است.

آخرین باری که بشار اسد در محافل عمومی ظاهر شده بود، چهارم ژوئیه و زمانی بود که در پارلمان سوریه سخنرانی کرد. پس از آن جنگ داخلی سوریه شدت یافت و به طور روزانه درگیری‌های سنگین میان نیروهای امنیتی و مخالفان سوری درگرفت.

در انفجار دمشق در تاریخ ۱۸ ژوئیه وزیر دفاع کشور و چند تن از مقامات دیگر سوریه کشته شدند. در تحولی دیگر «اخضر الابراهیمی»، نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه که جانشین کوفی عنان شده است، در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد: حل مساله سوریه نیازمند تلاش همه‌جانبه گروه‌ها و احزاب است.الابراهیمی بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ وزیر امور خارجه الجزایر بود و تاکنون چندین بار به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران‌ها در مناطق مختلف از جمله عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، هائیتی و آفریقای جنوبی انجام وظیفه کرده است.

جانشین کوفی عنان در پاسخ به این پرسش که آیا ایده مشخصی برای دستیابی به تفاهم وجود دارد، گفت: خیر. چنانچه ایده منسجمی وجود داشته باشد و حمایت قاطعی انجام شود، آن کاری که لازم باشد، صورت می‌گیرد اما در غیر این صورت چنانچه شورای امنیت متحد عمل نکند، کار دشوار می‌شود.