گروه بین‌الملل- مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که در سلسله انفجارهای روز پنج‌شنبه این کشور بیش از ۷۰ تن کشته و نزدیک به ۲۵۰ تن زخمی شدند تا به این ترتیب عراق روز خونین دیگری را در کارنامه خود شاهد باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که در انفجارها و حملات متعدد در مناطق مختلف این کشور دست‌کم ۷۰ تن کشته و نزدیک به ۲۵۰ تن زخمی شدند که ۴۳ تن از کشته‌شدگان در انفجار منطقه الزعفرانیه بغداد بودند.

بنا به اعلام منابع امنیتی عراق در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در منطقه الزعفرانیه ده‌ها تن کشته شدند که دقایقی پس از آن یک موتورسیکلت نیز در میان جمعیت حاضر در مکان حادثه منفجر شد که این امر شمار قربانیان این حمله تروریستی را به ۴۳ کشته و ده‌ها زخمی افزایش داد.

بنا به گفته این منابع نیروهای امنیتی سریعا مکان انفجار را محاصره کردند و کشته شدگان انفجارها به پزشکی قانونی منتقل شدند. به گفته منابع عراقی در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در شهرک صدر در شرق بغداد نیز دست‌کم ۱۶ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. پلیس عراق همچنین اعلام کرد: در حمله به یک ایست بازرسی در منطقه المشاهده در شمال بغداد نیز ۱۰ پلیس کشته شده‌اند. همچنین منابع امنیتی عراق اعلام کردند که یک فرد انتحاری کمربند خود را در یک کازینو در شهر موصل منفجر کرد که این امر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید. در حملات متفرقه به نیروهای پلیس و مردم عراق نیز ده‌ها تن دیگر کشته شدند. از جمله در شهر کرکوک یک عامل انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده خود را در مقابل مرکز مبارزه با تروریسم این شهر منفجر کرد که به کشته شدن ۱۲ تن از افراد پلیس از جمله افرادی از نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق انجامید. در کرکوک چهار خودروی بمب‌گذاری شده ظرف ۴۵ دقیقه در مناطق مختلف این شهر منفجر شدند که این انفجارها باعث کشته و زخمی شدن چند تن شد. در دیگر مناطق عراق نیز حملات دیگری با استفاده از بمب و اسلحه‌های دارای صداخفه کن انجام شد که این حملات نیز به کشته شدن چندین عراقی انجامید.