گروه بین‌الملل- گزارش‌ها از یمن حاکی از کشته شدن سه نفر و مجروح شدن چندین نفر در جریان درگیری‌ها بین نیروهای وابسته به گارد ریاست جمهوری و ارتش این کشور در نزدیکی وزارت دفاع است.

به گزارش بی‌بی‌سی، شاهدان عینی از شنیده شدن صدای تیراندازی‌های سنگین در اطراف ساختمان وزارت دفاع در صنعا، پایتخت خبر داده‌اند. گارد ریاست جمهوری یمن، تحت فرماندهی پسر علی عبدالله صالح، رییس‌جمهوری

سابق است. صالح حدود شش ماه پیش، پس از ماه‌ها درگیری مجبور به کناره گیری از قدرت شد. این درگیری‌ها یک هفته پس از آن اتفاق می‌افتد که عبد ربه منصور، رییس جمهوری جدید یمن از سازماندهی مجدد ارتش خبر داد. به گفته شاهدان عینی سربازان گارد ریاست جمهوری در جریان این درگیری‌ها با نیروهای وفادار به دولت به تبادل آتش پرداختند.

یکی از سکنه محلی به خبرگزاری رویترز گفت: «صدای تیراندازی از هر طرف شنیده می‌شود، نمی‌دانیم که چه کسانی و به کجا شلیک می‌کنند.»

براساس تغییرات جدیدی که توسط رییس‌جمهوری جدید اعلام شده است بعضی از واحد‌های گارد ریاست جمهوری تحت کنترل نیروی جدید موسوم به نیروی حفاظت ریاست جمهوری قرار می‌گیرند و بقیه واحد‌های این گارد زیرنظر فرماندهان منطقه‌های مختلف خواهند بود.

بسیاری این اقدام رییس‌جمهوری جدید را تلاشی برای مقابله با نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، رییس جمهوری سابق توصیف کرده‌اند.