گروه بین‌الملل- فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه گفته است که برای برقراری امنیت در شهر شمالی امیین، هر کاری که لازم باشد، انجام می دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این شهر دوشنبه شب ( ۱۴ اوت) صحنه درگیری‌هایی بین گروهی از شهروندان و پلیس بود. پلیس و مقامات محلی گفته‌اند که در جریان این درگیری ها، یک مرکز تفریحی، یک مدرسه و تعدادی اتومبیل در این شهر به آتش کشیده شدند.

گزارش‌ها همچنین از مجروح شدن ۱۶ نیروی پلیس و حدود ۱۰۰ جوان در این درگیری‌ها حکایت دارد.

گفته می‌شود این نا آرامی احتمالا پس از آن آغاز شد که پلیس مردی را به دلیل رانندگی خطرناک، بازداشت کرد.

رییس‌جمهوری فرانسه گفته است که رعایت امنیت عمومی تنها یک اولویت نیست، بلکه یک ضرورت است.

اولاند همچنین گفت: «اینکه می‌گوییم اولویت ما، حفظ امنیت است به معنای آن است که برای نیروی پلیس و ژاندارمری، بودجه‌ای اضافی منظور خواهد شد.»

گزارش‌ها حاکی از این است که به دنبال شروع درگیری‌ها، حدود ۱۵۰ نیروی پلیس با استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی برای مقابله با خشونت‌ها به محل اعزام شدند.

ژیی دمیلی، شهردار شهر امیین گفته است که این درگیری‌ها، «صحنه غم‌انگیزی» را از خود بجا گذاشته است.

دمیلی همچنین به خبرگزاری فرانسه گفت: «این شهر اغلب شاهد حوادثی بوده است، اما سال‌ها از زمانی که این شهر شبی توام با خشونت و درگیری را سپری کرده باشد، می‌گذرد.»

گفته شده است به دلیل آن که دولت در اوایل ماه جاری، شهر امیین را بین ۱۵ ناحیه پرتنش در فرانسه قرار داد، به همین دلیل بودجه بیشتری به تامین امنیت آن اختصاص داده شده است. در سال ۲۰۰۵ میلادی، مرگ دو نوجوان باعث شد که سراسر فرانسه هفته‌ها شاهد به آتش کشیدن اتومبیل‌ها و غارت فروشگاه‌ها باشد.