گروه بین‌الملل- بانک مرکزی هند اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه جولای به ۸۷/۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس، بانک مرکزی هند اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل به کمتر از ۸۷/۶درصد رسیده است. کاهش نرخ تورم هند زمینه لازم برای بانک مرکزی این کشور را فراهم می‌کند تا نرخ بهره بانکی را کاهش دهد. بر اساس این گزارش، کارشناسان اقتصادی پیش از این نرخ تورم ۴/۷درصدی را برای هند پیش‌بینی کرده بودند. بر این اساس، نرخ تورم هند در ماه ژوئن نیز به بیش از ۲۵/۷ درصد رسیده بود.

بانک مرکزی هند زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی زیادی قرار دارد تا برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی نرخ بهره بانکی را کاهش دهد. بانک مرکزی هند قصد دارد نرخ تورم را به کمتر از ۶ درصد کاهش دهد. رشد اقتصادی هند در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۳/۵ درصد رسیده است که این رقم پایین‌ترین میزان در ده سال اخیر به شمار می‌رود.

رییس بانک مرکزی هند هشدار داد این کشور با افزایش چشمگیر فشارهای تورمی و کاهش نرخ رشد اقتصادی روبه‌رو شده است. داووری سوبارو تاکید کرد دیگر هیچ فرصتی برای اجرای سیاست‌های محرک پولی بیشتر باقی نمانده است و بانک مرکزی هند مجبور است برای کنترل فشارهای تورمی رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهد.

وی تصریح کرد ما مجبوریم برای کاهش نرخ تورم هزینه بپردازیم و مهم‌ترین هزینه آن نیز کاهش رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ آسیا در ماه‌های آینده خواهد بود.

بر این اساس ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نرخ تورم هند در ماه جولای برای ششمین ماه متوالی افزایش داشته و به بیش از ۷ درصد رسیده است.