گروه بین‌الملل- موسسه تحقیقاتی آیفو اعلام کرد شاخص اعتماد تجاری در آلمان طی ماه ژوئیه به کمتر از ۳/۱۰۳واحد رسید که کمترین رقم در دو سال اخیر است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، شاخص اعتماد تجاری در اقتصاد آلمان طی ماه ژوئیه به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است. تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو فشار زیادی را بر اقتصاد آلمان وارد می‌کند ولی این کشور هنوز در برابر این فشارها ایستادگی کرده است. موسسه آیفو اعلام کرد: شاخص اعتماد تجاری در آلمان طی ماه ژوئیه به کمتر از ۳/۱۰۳ واحد رسیده است این رقم در ماه ژوئن به بیش از ۲/۱۰۵ واحد رسیده بود. این برای سومین ماه متوالی است که شاخص اعتماد تجاری در آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو، با کاهش روبه‌رو شده است و این شاخص به پایین‌ترین حد خود از مارس ۲۰۱۰ میلادی رسیده است. موسسه رتبه‌بندی مودی در جدیدترین گزارش خود چشم‌انداز اقتصادی بلند مدت آلمان را به منفی کاهش داده است و نسبت به کاهش رتبه اعتباری این کشور نیز هشدار داده است.

بر این اساس، تشدید نگرانی‌ها نسبت به احتمال خروج یونان از منطقه یورو و وخامت اوضاع در اسپانیا و ایتالیا تاثیر منفی زیادی بر شاخص اعتماد تجاری آلمان داشته است.