به گزارش رویترز، این پرتاب‌ها تنها دو روز پس از شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره‌شمالی به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن انجام می‌شود که باعث شد ایالات متحده روز یکشنبه مانورهای هوایی مشترکی را با کره‌جنوبی و به‌طور جداگانه با ژاپن برگزار کند. رسانه دولتی کره‌شمالی تایید کرد که دو پرتابه از یک موشک‌انداز چندگانه شلیک کرده و اهدافی را به ترتیب در فاصله ۳۹۵کیلومتری (۲۴۵مایلی) و ۳۳۷کیلومتری (۲۰۹مایلی) هدف قرار داده است. خبرگزاری دولتی کره‌شمالی گفت: «راکت‌انداز چندگانه ۶۰۰میلی‌متری وسیله‌ای برای سلاح هسته‌ای تاکتیکی است که می‌تواند «فرودگاه» دشمن را فلج کند.»وزارت دفاع ژاپن نیز گفت این دو موشک که در حدود ساعت۲۲:۰۰ به وقت گرینویچ پرتاب شدند، به حداکثر ارتفاع حدود ۱۰۰کیلومتر و ۵۰کیلومتر رسیدند و در خارج از منطقه EEZ ژاپن سقوط کردند.

نیروی گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد از کشتی‌های دریایی و هوایی خواسته اطلاعات را پیگیری کنند و در صورت سقوط ترکش‌های ناشی از موشک‌ها به آنها نزدیک نشوند و موضوع را به سیستم امنیت دریایی اطلاع دهند. همچنین کمی بعد از شلیک اولین موشک نیروی گارد ساحلی ژاپن از شلیک دومین و سومین موشک از خاک کره‌شمالی خبر داد که همگی سقوط کرده‌اند. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت که درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش‌ها را داشته است و خبرگزاری جیجی (Jiji) گفت که این نشست برای ساعت۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ دوشنبه تعیین شد. اما با توجه به وتوی قبلی روسیه و چین در بحبوحه بحران اوکراین و خصومت چین و آمریکا بر سر بالون‌های چینی که در آسمان آمریکا پیدا شده‌اند، چشم‌انداز دور جدیدی از تحریم‌های سازمان ملل بسیار اندک به نظر می‌رسد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی نیز به‌شدت این پرتاب‌ها را محکوم کرد و آن را یک «تحریک شدید» خواند که باید فورا متوقف شود. وزارت امور خارجه سئول روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه چهار فرد و پنج نهاد مرتبط با برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ به‌دلیل آخرین آزمایش‌های موشکی و موشکی بالستیک اعلام کرد و آن را سریع‌ترین واکنش خود به تحریکات کره‌شمالی خواند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ما به صراحت اعلام کرده است که تحریکات کره‌شمالی قطعا بهایی خواهد داشت. تحریکات مکرر آن منجر به تقویت بازدارندگی کره‌جنوبی و آمریکا و تشدید شبکه جهانی تحریم‌ها خواهد شد.»