این درحالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیون محلی «تی‌وی ۱۸» از احتمال مرگ تمام سرنشینان هواپیمای مسافربری خبر داده است. تک پراساد رای، سخنگوی پلیس نپال نیز به الجزیره گفت که تعداد قربانیان به ۴۴نفر رسیده و افزود که تاکنون هیچ بازمانده‌ای پیدا نشده است. جاگانات نیرولا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نپال، این رقم را تایید کرد. نیرولا به خبرگزاری رویترز گفت: «۳۰جسد پیدا و به بیمارستان فرستاده شده است. ۱۴جسد دیگر هنوز در محل سقوط هواپیما هستند و مقامات در حال آوردن جرثقیل برای انتقال آنها هستند.

به گفته سخنگوی «خطوط هوایی یِتی»، این هواپیما روز یکشنبه بین یک فرودگاه قدیمی و فرودگاه بین‌المللی پوکارا سقوط کرده است. به گزارش این شبکه تلویزیون محلی، ۵۳شهروند نپالی، پنج مسافر هندی، چهار مسافر روس، دو مسافر کره‌ای، یک مسافر افغان و یک مسافر ایرلندی از سرنشینان این هواپیما بوده‌اند. تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که دود از محل سقوط هواپیما بلند شده است. یک مقام محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: «لاشه هواپیما آتش گرفته و آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش وارد عملیات شدند.» در این زمینه یک مقام محلی گفت: «همه آژانس‌های کمکی روی خاموش کردن آتش و نجات مسافران متمرکز شده بودند.» علت وقوع حادثه همچنان در دست بررسی است.

سودارشان بارتوآلا، سخنگوی شرکت هواپیمایی گفت ۷۲نفر در هواپیمای دو موتوره ATR ۷۲ که توسط خطوط هوایی یتی نپال اداره می‌شد، حضور داشتند که از این تعداد چهار تن خدمه بودند. یک مقام هوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هواپیما از دره ستی در ساعت ۱۰:۵۰صبح (۰۵:۰۵ به وقت گرینویچ) با فرودگاه تماس گرفت و سپس سقوط کرد.» آرون تامو، یکی از ساکنان محلی به رویترز گفت دقایقی پس از سقوط هواپیما به محل رسید، گفت: «نیمی از هواپیما در دامنه تپه پیدا شده و نیمی دیگر در تنگه رودخانه ستی افتاده است.» رامیاتا لیمبو در گفت‌وگو با الجزیره از کاتماندو گفت که مردم محلی در پوخارا اظهار کردند که هنگام سقوط هواپیما، هوا و دید «خوب» بوده است. لیمبو گفت: «این سقوط تکان‌دهنده و غافلگیرکننده است.»

شاهدان عینی گفتند که هواپیما قبل از سقوط در دره‌ای نزدیک به فرودگاه دچار مشکل شده است. در بیانیه دولت نپال آمده است که پوشپا کمال دهال، نخست‌وزیر نپال پس از سقوط هواپیما، جلسه اضطراری کابینه را برگزار کرد. او در توییتر خود نوشت: «من از حادثه غم‌انگیز و تاسف‌بار ATR ۷۲ خطوط هوایی یتی که از کاتماندو به پوخارا با مسافران پرواز می‌کرد، بسیار متاسفم.» در ادامه این توییت آمده است: «من صمیمانه از پرسنل امنیتی، همه سازمان‌های دولت نپال و عموم مردم درخواست می‌کنم تا یک عملیات نجات موثر را آغاز کنند.» وی تصریح کرد که کمیته‌ای برای بررسی سقوط هواپیما توسط دولت تشکیل شده است.

به گفته شبکه ایمنی هوانوردی، این سانحه مرگبارترین سانحه نپال از مارس ۲۰۱۸ است، زمانی که هواپیمای توربوپراپ آمریکایی-بنگلادش از داکا در هنگام فرود در کاتماندو سقوط کرد و ۵۱نفر از ۷۱سرنشین آن کشته شدند. در ماه مه، یک هواپیمای متعلق به «تارا ایر» کمتر از ۲۰ دقیقه پس از بلند شدن از پوخارا سقوط کرد. حداقل ۳۰۹نفر از سال ۲۰۰۰ در سقوط هواپیما یا هلی‌کوپتر در نپال - محل هشت کوه، یکی از ۱۴مرتفع‌ترین کوه‌های جهان، از جمله اورست- جان خود را از دست داده‌اند؛ جایی که آب و هوا می‌تواند به‌طور ناگهانی تغییر و شرایط خطرناکی را ایجاد کند.