گروه بین‌الملل- با افزایش بازارهای سهام و افزایش ارزش یورو در برابر دلار،دیروز، جمعه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۴ دلار رسید.

روزجمعه در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای ۶۵ سنت رشد کرد و به ۵۶/۸۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با افزایش ۲۹/۱ دلاری در رقم ۹۱/۸۳ دلار بسته شده بود. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت ۶۷ سنت افزایش یافت و بشکه‌ای ۸۴/۹۷ دلار معامله شد.

معامله‌گران نفت اغلب به بازار سهام به عنوان معیاری از اعتماد سرمایه‌گذاران به شرایط اقتصادی می‌نگرند. روز پنج‌شنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲/۱ درصد جهش کرد، زیرا این امیداواری وجود داشت که بانک‌های مرکزی برای تقویت رشد اقتصادی جهان محرک‌های اقتصادی درنظر گیرند. دیروز نیز اکثر بورس‌های آسیا و اروپا با افزایش روبه‌رو شدند. افزایش ارزش یورو نیز به رشد قیمت نفت کمک کرد. اواخر روز پنج‌شنبه ارزش برابری هر یورو از ۲۶۰۰/۱ دلار به ۲۶۲۷/۱ دلار افزایش یافت. این درشرایطی است که روز پنج‌شنبه سازمان اوپک در نشست فصلی خود در وین سقف تولید را تغییر نداد. این سازمان اعلام کرد در صورت کاهش شدید تقاضا برای نفت، آمادگی دارد تولید را کاهش دهد. در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین گالنی ۶۲/۲ دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۵۲/۲ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.