پیونگ‌یانگ در همین راستا به قاچاق زغال سنگ و سرقت ارزهای دیجیتال روی آورده است. کره شمالی تلاش کرده است تا هر پولی که بتواند از سمت مردمش کسب کند و به فروش گوشی‌های هوشمند و سایر کالاهای وارداتی به طبقه پولدار و جذب کمک‌ برای نشان دادن «وفاداری» در ازای امتیازات سیاسی پرداخته است.فروشگاه‌های دولتی در کره‌شمالی همچون فروشگاه‌های مستقر در پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور نقش مهمی دارند. مشتریان می‌توانند از دلار آمریکا برای پرداخت قیمت کالاهای متعلق به برندهای بین‌المللی اعم از نودل فوری، دئودورانت، پوشک و شامپو استفاده کنند؛ درحالی‌که بقیه پولشان را به ارز وون کره شمالی دریافت کنند. یک چنین تراکنش‌هایی به همراه دیگر فعالیت‌های غیرقانونی به کیم جونگ اون اجازه داده است دلارهای آمریکایی را به خزانه خود سرازیر کند.

این به او ابزاری برای گسترش زرادخانه و توانمندی‌های کشورش، از جمله با آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید در ماه جاری میلادی را داده است. درحالی‌که سایر شهرهای کره شمالی بسیار عقب مانده‌اند، کیم منابع خود را بر پایتخت متمرکز کرده است و پیونگ‌یانگ را به‌عنوان یک مدل توسعه شهری قرار داده است. کره‌شمالی تحت رهبری کیم ترمینال جدیدی را در فرودگاه بین‌المللی این شهر افتتاح، ایستگاه‌های مترو را بازسازی و پارک‌های تفریحی جدیدی را تاسیس کرد.سال گذشته میلادی، کیم جونگ اون چندین منطقه مسکونی جدید در حومه شهر ایجاد کرد. او گفت تا سال۲۰۲۵، مصادف با هشتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم، ۵۰هزار خانه جدید در راستای رفع کمبود مسکن و تعویض خانه‌های قدیمی شهر وجود خواهد داشت.

بسیاری از آنها آپارتمان‌های سطح بالایی هستند که به طبقه خاص به امید حفظ وفاداری واگذار می‌شوند. این اصلاحات اما کمک چندانی به بهبود چشم‌انداز اقتصادی این کشور نکرده است. گزینه‌های کیم جونگ اون در حال تحلیل رفتن هستند. مجموع کسری تجاری این کشور - شکاف بین کالاها و خدماتی که وارد می‌کند و میزان صادرات آن - بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به میزان ۳/ ۸میلیارد دلار تخمین زده شده است. حتی با فاکتور گرفتن قاچاق زغال سنگ، فروش حقوق شیلات، سرقت رمزارزها و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی، طبق اعلام محققان موسسه استراتژی امنیت ملی، یک اندیشکده وابسته به سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی، کسری تجاری کره‌شمالی ممکن است همچنان حداقل به ۹/ ۱میلیارد دلار برسد.