گروه بین‌الملل- مقام‌های لیبی می‌گویند درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان قبیله‌ای در شهر جنوبی الکفره برای دومین روز ادامه پیدا کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، حداقل ۲۳ نفر از جمله زنان و کودکان در این درگیری‌ها که از روز شنبه آغاز شد کشته شدند. از زمان برکناری معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی، دولت این کشور سعی دارد امنیت را به این منطقه باز گرداند. از طرف دیگر، مقام‌های لیبی گفته‌اند که انتخابات این کشور که قرار بود در آخر ماه جاری میلادی برگزار شود، حدود یک ماه به تعویق افتاده است. هیاتی از نمایندگان دیوان بین‌المللی کیفری هم به لیبی رفته‌اند تا گروه چهار نفره‌ای را که به دلیل ملاقات با سیف‌الاسلام، فرزند معمر قذافی به زندان افتاده‌اند، آزاد کنند.

یکی از مقام‌های لیبی می‌گوید، ملیندا تیلور، وکیل استرالیایی که یکی از اعضای این گروه چهار نفره بوده، تحت بازجویی است. او به جاسوسی متهم شده است. دولت لیبی می‌گوید درگیری‌ها در الکفره زمانی آغاز شد که اعضای قبیله التبو به یک ایستگاه بازرسی حمله کردند و سعی کردند کنترل امنیتی منطقه را در دست گیرند و اتومبیل‌های نیروهای امنیتی را بدزدند. این در شرایطی است که اعضای قبیله التبو گفته‌اند نیروهای امنیتی به آنها حمله کرده‌اند. د‌ه‌ها نفر در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند و خبرنگاران عقیده دارند که ممکن است شمار کشته شدگان بیشتر هم باشد. گفته می‌شود اعضای ارتش ملی لیبی در فرودگاه الکفره قرار دارند و در این درگیری‌ها دخالتی نکرده‌اند. یک مقام امنیتی محلی هم گفته است که مغازه‌ها و مدارس بسته شده‌اند و برق این ناحیه هم قطع شده است. گروهی که تیلور را در اختیار دارد، گفته است مدارکی که او سعی داشت به دست قذافی برساند، شک‌برانگیز بوده‌اند. سیف‌الاسلام قذافی هم‌اکنون در زنتان در غرب لیبی و در اختیار گروه‌ پیکارجویی است که در ماه نوامبر او را بازداشت کردند. سانگ هیون سونگ، رییس دیوان بین‌المللی کیفری، از لیبی خواسته است که این چهار نفر را فورا آزاد کند.

روز یکشنبه، (دهم ژوئن) یک سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا، هویت تیلور را به عنوان وکیل استرالیایی بازداشت‌شده تایید کرد.