گروه بین‌الملل- هنریک کاپریلس رادونسکی، ورزشکار جوانی که گروه‌های اپوزیسیون ونزوئلا بر سر نامزدی او برای ریاست‌جمهوری توافق کردند، برای انتخابات اکتبر ثبت‌نام کرد. او وعده داد سیاست و تجارت خارجی کشور را توسعه دهد. به گزارش دویچه وله، صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا روز یک‌شنبه (۱۰ ژوئن/۱۹ خرداد) به خیابان‌های کاراکاس آمدند و از رقیب هوگو چاوز در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو حمایت کردند. هنریک کاپریلس ۳۹ ساله در میان هزاران تن از طرفدارانش به سوی وزارت کشور راهپیمایی و برای شرکت درانتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. کاپریلس یک ورزشکار است وبرخلاف هوگو چاوز به یک نظام سیاسی مبتنی بر الگوی برزیل معتقد است ، وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات تجارت خارجی را افزایش خواهد داد و روابط دیپلماتیک ونزوئلا با کشورهایی را توسعه خواهد داد که در زمان ریاست‌جمهوری چاوز آسیب بسیار دیده‌اند.

هنریک کاپریلس در تجمع هوادارانش پیش از ثبت‌نام برای اعلام نامزدی در انتخابات پیش‌رو اعلام کرد: «انتخابات ۷ اکتبر، انتخاب بین دو نامزد نیست، بلکه انتخاب بر سر دو شیوه‌ متفاوت زندگی و اداره‌ کشور است.»

رسانه‌های منتقد هوگو چاوز گزارش دادند که دست‌کم یک میلیون هوادار کاپریلس در این تجمع حضور داشتند. خبرگزاری‌های جهانی این رقم را کمتر تخمین می‌زنند.

هنریک کاپریلس رادونسکی در این گردهمایی گفت: «امروز من با خواست مردم که از ۱۳ سال حاکمیت غلط و پر هزینه‌ هوگو چاوز خسته شده‌‌اند، نامزد انتخابات شده‌ام و به زودی به ریاست‌جمهوری کشور خواهم رسید.» کاپریلس رادونسکی جوان در میان جوانان و زنان طرفداران بسیار دارد و سیاست‌های او که به دنبال توسعه‌ روابط و تجارت خارجی ونزوئلا است، علاقه‌ گروه‌های مختلفی از مردم را که با سیاست‌های انزواطلبانه‌ هوگو چاوز مخالف‌اند، جلب کرده است.