گروه بین‌الملل- مقامات افغان می‌گویند، دست کم بیست و دو نفر در اثر دو حمله انتحاری پی‌درپی در شهر قندهار در جنوب افغانستان کشته شده‌اند.

فرمانده پلیس قندهار گفته که این حملات در بیرون یک هتل و در نزدیکی فرودگاه قندهار صورت گرفته است، جایی که به گفته او، رانندگان کامیون‌های تدارکاتی ناتو تجمع کرده بودند. فرودگاه قندهار، در حدود شانزده کیلومتری جنوب شرق شهر، یک مرکز بزرگ نظامی ناتو را نیز در خود جا داده است. سخنگوی والی قندهار به بی بی سی گفت که دست کم پنجاه نفر دیگر در این حملات زخمی شده‌اند و وضعیت برخی از آنها وخیم گزارش شده است. مقامات می‌گویند، حمله اول زمانی صورت گرفت که یک فرد مهاجم سوار بر یک موتورسیکلت بمب‌هایی را که با خود داشت، منفجر کرد.

دقایقی بعد و پس از آنکه تعداد بیشتری در محل حادثه تجمع کردند، مهاجم دومی نیز بمب‌های خود را منفجر کرده است. گروه طالبان مسوولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند.

مقامات افغان می‌گویند، تمامی قربانیان این حملات غیرنظامیان، از جمله مغازه‌داران و عابرین بوده‌اند.

به گفته مقامات، در زمان حمله، هیچ گونه حضور نظامی نیروهای افغان یا خارجی در محل حادثه مشاهده نشده بود. این یکی از مرگبارترین حملات انتحاری در افغانستان ظرف ماه‌های اخیر است. خبرنگاران می‌گویند صدای آژیر آمبولانس‌ها در شهر شنیده می‌شود و ماموران پلیس محل حادثه را به روی رفت و آمد بسته‌اند. قندهار در جنوب افغانستان، از مراکز مهم گروه طالبان بوده است.