گروه بین‌الملل- دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۵ دلار رسید، زیرا گزارشی نشان داد ذخایر نفت آمریکا بیش از پیش‌بینی‌ها کاهش یافته است. کاهش میزان ذخایر نشان‌دهنده رشد تقاضا برای نفت است. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای ۰۴/۱ دلار افزایش یافت و به ۳۳/۸۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۳۱ سنت افزایش در رقم ۲۹/۸۴ دلار بسته شده بود.

دیروز در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای ۹۹ سنت افزایش یافت و بشکه‌ای ۸۳/۹۹ دلار معامله شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا گزارش داد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور ۸/۱ میلیون بشکه کاهش یافته است. این درشرایطی است که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی پلاتس،شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو-هیل، کاهش یک میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

براساس این گزارش طی هفته گذشته ذخایر بنزین ۴/۱ میلیون بشکه و ذخایر فرآورده‌های نفتی ۸/۱ میلیون بشکه افزایش یافته است.

به دلیل بروز نشانه‌های ضعف رشد اقتصادی و کاهش تقاضا در اروپا، آمریکا و چین، قیمت نفت نسبت به ۱۰۶ دلار ماه گذشته سقوط کرده است. گزارش ناخوشایند مشاغل آمریکا که هفته گذشته منتشر شد نیز سرمایه‌گذاران را درمورد بی‌ثباتی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نگران کرده است. این درشرایطی است که درپی بحران بدهی‌های اروپا خطر رکود اقتصادی این قاره را تهدید می‌کند.

موسسه مالی جی‌پی مورگان به تازگی پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۲، به ۲/۲ درصد کاهش داده و پیش‌بینی کرده است در ادامه سال جاری تقاضا برای نفت نسبت به سال گذشته تغییر نخواهد کرد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین گالنی ۷۰/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۴۳/۲ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.