گروه بین‌الملل- با ادامه بحران مالی و بدهی حوزه یورو و مشکلات اقتصادی آمریکا میزان تولیدات صنعتی چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، در ماه مه به شدت کاهش یافت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادامه بحران مالی و بدهی حوزه یورو و مشکلات اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی در افت بخش صنعت چین داشته است. موسسه آمار چین دیروز، جمعه، اعلام کرد شاخص خرید مدیران در اقتصاد چین طی ماه مه به کمتر از ۴/۵۰ واحد رسیده است که پایین‌ترین رقم در پنج ماه اخیر به شمار می‌رود. این درشرایطی است که شاخص خرید مدیران طی ماه آوریل به ۳/۵۳ واحد رسیده بود. افزایش این شاخص به بالای ۵۰ واحد نشانگر رشد و رونق بخش صنعت و افت این شاخص به کمتر از ۵۰ نیز نشان‌دهنده رکود و بحران بخش صنعت چین خواهد بود.

موسسه مالی اچ‌اس‌بی‌سی نیز اعلام کرد شاخص تولیدات صنعتی چین در ماه مه به کمتر از ۴/۴۸ واحد رسیده است. این برای هفتمین ماه متوالی است که میزان تولیدات صنعتی چین از سوی این موسسه با کاهش روبه‌رو شده است. افت صادرات چین به بازارهای بین‌المللی به خصوص اروپا تاثیر منفی زیادی بر تولیدات صنعتی این کشور داشته است.

اروپا بزرگترین شریک تجاری چین به شمار می‌رود. کارشناسان اقتصادی به شدت نگران ادامه روند نزولی رشد اقتصادی چین طی ماه‌های آینده هستند. رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۲/۸ درصد رسیده است که این رقم پایین‌ترین رکورد در سه سال اخیر به شمار می‌رود. دولت چین رشد اقتصادی ۵/۷ درصدی را برای سال ۲۰۱۲ پیش‌بینی کرده است.