به گفته وزارت بهداشت فلسطین، پنج فلسطینی بر اثر تیراندازی اسرائیلی‌‌ها شهید شدند. به گزارش الجزیره، این وزارت‌خانه بعدا گزارش داد که یک جوان فلسطینی دیگر به نام قصی التمیمی در جریان درگیری با نیروهای اسرائیلی در روستای نبی‌صالح در نزدیکی شهر رام‌الله، محل مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی شهید شد. سخنگوی این وزارتخانه به الجزیره گفت تمیمی ۱۹ساله بود. ارتش اسرائیل تنها اعلام کرد که نیروهای آنها در نابلس عملیات می‌‌کنند؛ اما جزئیات بیشتری ارائه نکردند. نبیل ابورودینه، سخنگوی فلسطین در بیانیه‌‌ای گفت: «محمود عباس در حال برقراری تماس‌‌های فوری برای توقف این تجاوز علیه مردم ما در نابلس است.»

ابورودینه در تلویزیون فلسطین گفت: «همه اینها عواقب خطرناک و مخربی خواهد داشت.» هلال احمر فلسطین گزارش داد که ارتش اسرئیل از ورود خدمه پزشکی خود به محله القریون برای تخلیه مجروحان جلوگیری کرد. منابع فلسطینی گفتند که تک‌‌تیراندازهای اسرائیلی روی پشت‌‌بام خانه‌ها و ساختمان‌های مشرف به مرکز شهر نابلس مستقر می‌شدند و از پهپادها برای شلیک موشک استفاده می‌‌کردند. در تحولات دیگر، نیروهای اسرائیلی یک خودروی غیرنظامی را در منطقه رأس‌‌العین بمباران کردند که منجر به شهادت یک فلسطینی شد که جسد سوخته او به بیمارستان رافضیه رسید.

ندا ابراهیم، خبرنگار الجزیره که از رام‌الله گزارش می‌‌دهد، گفت: «درگیری‌‌های مسلحانه در شهر قدیمی نابلس و اطراف آن در شمال کرانه باختری اشغالی ادامه دارد.» ابراهیم ادامه داد: «ما می‌‌شنویم که منابع محلی این را «صحنه‌ای از جهنم» می‌‌نامند. ما می‌‌شنویم که تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی به داخل شهر آمده‌‌اند.» وی افزود که نابلس بیش از دو هفته است که توسط نیروهای اسرائیلی محاصره شده است. ابراهیم گفت: «ما نیروهای اسرائیلی را دیده‌‌ایم که شهر را می‌‌بندند؛ زیرا می‌‌گویند که علاقه‌‌مند به تعقیب گروهی هستند و مدعی‌‌اند در پی شکار لانه شیرها هستند.» ابراهیم یونس، هماهنگ‌‌کننده رسانه‌‌ای جنبش جوانان فلسطین به الجزیره گفت که گروه «لانه شیرها» از جوانانی در این شهر تشکیل شده‌‌اند که برای دفاع از شهر در برابر تهاجمات نیروهای اسرائیلی سلاح به‌دست گرفته‌‌اند و حالا این گروه رسمیت بیشتری پیدا کرده است.

یونس گفت: «برای درک دیدگاه جوانان فلسطینی در کرانه باختری باید به وضعیتی نگاه کرد که در آن ۸۰۰هزار شهرک‌‌نشین وجود دارد که به‌طور غیرقانونی درصد زیادی از زمین‌‌های کرانه باختری را اشغال کرده‌‌اند.» او گفت: «شما حملات روزانه و مداومی به جوانان فلسطینی دارید، خواه آنها در حال عبور از ایست‌‌های بازرسی باشند، چه آنها در حال رفتن به مدرسه یا سر کار باشند.» وی افزود: «بدیهی است وقتی گروهی بگویند که حضور این شهرک‌‌نشینان در سرزمین خود را بر نمی‌‌تابند، محبوبیت زیادی در میان جوانان در کرانه باختری ایجاد خواهد شد.»

گروه مسلح لانه شیرها روز یکشنبه اعلام کرد که یکی از نیروهای آنها به نام تامر الکیلانی بر اثر انفجار مواد منفجره کار گذاشته‌شده در یک موتورسیکلت در شهر قدیمی نابلس شهید شده است. این گروه، الکیلانی را یکی از «سرسخت‌‌ترین جنگجویان» خود توصیف کرد و اسرائیل را مسوول انفجاری دانست که هنگام عبور از کنار او کشته شد. ارتش اسرائیل از اظهارنظر درباره این ادعا که پشت این قتل بوده است، خودداری کرد. نیروهای اسرائیلی از ماه مارس حملات شبانه‌‌ای را در کرانه باختری اشغالی انجام داده‌‌اند که به ادعای آنها تلاشی برای از بین بردن شبکه‌های مسلح و خنثی کردن حملات است. در ماه مه، سربازان اسرائیلی شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره را درحالی‌که در جنین در کرانه باختری اشغالی مشغول به انجام وظیفه بود، به ضرب گلوله کشتند. ابوعاقله جلیقه خبرنگاری به تن داشت و در کنار خبرنگاران دیگر ایستاده بود و به گفته بسیاری از آنها که در آنجا ایستاده بودند، آن را قتل هدفمند توسط نیروهای اسرائیلی توصیف کرده‌‌اند.