گروه بین‌الملل- به دلیل عمیق‌تر شدن چهارمین رکود اقتصادی ایتالیا از سال ۲۰۰۱ تاکنون، اعتماد کسب و کارها در این کشور در ماه مه به کمترین سطح ظرف تقریبا سه سال گذشته رسید.

به گزارش بلومبرگ، دیروز، دوشنبه، موسسه ملی آمار ایتالیا موسوم به ایستات گزارش داد شاخص اعتماد بخش تولیدی از رقم اصلاح شده ۱/۸۹ واحد در ماه آوریل به کمترین سطح از اوت سال ۲۰۰۹ تاکنون یعنی رقم ۲/۸۶ واحد در ماه مه رسیده است. این درشرایطی است که ۱۶ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ سطح ۶/۸۸ واحد را برای این شاخص پیش‌بینی کرده بودند.

موسسه ایستات پیش‌تر در گزارش مورخ ۲۲ مه اعلام کرده بود اقتصاد ایتالیا،سومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو، در سال جاری به دلیل کاهش هزینه خانوار و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها به اندازه ۵/۱ درصد کوچک خواهد شد. این در شرایطی است که دولت ماریو مونتی، نخست‌وزیر ایتالیا، کاهش ۲/۱ درصدی تولید ناخالص داخلی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.

موسسه ایستات همچنین اعلام کرد نرخ بیکاری که هم‌اکنون در رقم ۸/۹ درصد یعنی بالاترین سطح ۱۲ ساله قرار دارد، تا سال ۲۰۱۴ کاهش نخواهد یافت.

بدبینی خانوارها و کسب و کارهای ایتالیایی پس از آن افزایش یافته است که دولت مونتی برنامه ۲۰ میلیارد یورویی(۴/۲۶ میلیارد دلاری) ریاضت اقتصادی را به اجرا درآورد. هدف از این برنامه کاهش بدهی‌ها ظرف دو سال آینده است و شامل افزایش مالیات‌ها و افزایش قیمت بنزین می‌شود.