به گزارش رسانه‌های محلی به نقل از اداره هواشناسی کره‌‌جنوبی، بخش جنوبی سئول اواخر روز دوشنبه بیش از ۱۰۰میلی‌‌متر بارش باران در یک ساعت و برخی از بخش‌های این شهر نیز ۵/ ۱۴۱میلی‌‌متر بارندگی داشته که شدیدترین بارندگی در ۸۰سال اخیر است. همچنین بارندگی‌‌های بیشتر طی ساعات آتی برای این شهر و مناطق اطراف آن پیش‌‌بینی می‌‌شود. بارش شدید باران همچنین موجب آب‌گرفتگی خیابان‌‌ها و ایستگاه‌های مترو نیز شده است. عکس‌‌ها و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌‌شوند خیابان‌‌های مملو از آب را نشان می‌‌دهند که باعث تعطیلی تمام مراکز شهری و توقف خدمات سرویس‌‌های حمل‌ونقل عمومی شده است.

مقامات کره‌جنوبی اعلام کردند که تا صبح روز سه‌‌شنبه در حوادث مرتبط با سیل دست‌‌کم پنج نفر در سئول و دو نفر دیگر نیز در استان «گیونگ‌‌گی» در این کشور جان خود را از دست دادند. گفته می‌‌شود در پی بارندگی‌های شدید دست‌‌کم ۹ نفر دیگر نیز در این مناطق زخمی شده و شش نفر نیز همچنان مفقود هستند. گزارش‌ها همچنین حاکی از ارسال یک پیام عمومی در بامداد سه‌‌شنبه برای ساکنان سئول است که درباره احتمال رانش زمین هشدار می‌‌دهد. عکس‌‌ها و فیلم‌‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌‌چرخند نشانگر خیابان‌‌های سیل‌‌زده با مسافرانی است که با باران روبه‌رو شده‌‌اند و در عین حال آب از پله‌ها به ایستگاه‌های زیرزمینی مترو سرازیر شده است. براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، باران روز دوشنبه در کل منطقه مرکزی کشور و پایتخت ۱۷۰میلی‌‌متر بوده و این‌طور که گفته می‌‌شود سنگین‌‌ترین باران دهه‌های قبل است. برخی می‌‌گویند در ۸۰سال گذشته چنین بارانی بی‌‌سابقه بوده است.روزنامه کُریا هرالد نوشت: «باران سیل‌‌آسا موجب ترافیک در شهر به‌‌ویژه در منطقه «کانگ‌‌نام» شد. تا بامداد سه‌‌شنبه هیچ مصدومی گزارش نشده بود.

سئول در وضعیت هشدار قرار دارد. دولت از قبل به مردم برای دوری از مناطق نزدیک به آب هشدار داده بود. غیر از سئول و منطقه اعیان نشین کانگ‌‌نام، شهر بندری «اینچئون» نیز دچار بارندگی شدید و سیل شدند. قطعی گسترده برق نیز گزارش شده است. منطقه کانگ‌‌نام در جنوب سئول و نزدیک رود «هان» قرار دارد. در عکس‌‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌‌چرخد مردم تا کمردر آب فرو رفته و ماشین‌‌ها در آب مانده‌‌اند و حتی درختانی افتاده‌‌اند. هواشناسی کره اعلام کرده: بارندگی روز دوشنبه به‌دلیل جبهه حدفاصل بین دو توده هوای راکد در مرز بین هوای سرد و گرم انباشته شده است که نه پیش می‌‌رود نه کنار می‌‌رود. این جبهه هوای راکد به نظر می‌‌رسد که منطقه مرکزی کره‌‌جنوبی را تا چهارشنبه تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین توفان شدید، باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است. آخرین سیل در سئول به سال۲۰۱۱ برمی‌‌گردد زمانی که ۴۹نفر کشته شدند و در مجموع ۷۷نفر کشته یا مفقود شدند.