هاچینسون به این پنل تحقیقاتی گفت که ترامپ قبل از سخنرانی خود در نزدیکی کاخ سفید قبل از شورش‌‌های ۶ ژانویه به‌‌شدت عصبانی بود؛ زیرا منطقه از مردم پر نشده بود و از کارکنان خود خواست تا به معترضانی که ممکن است مسلح باشند، اجازه دهند تا در تظاهرات شرکت کنند. ترامپ درخواست کرد که دستگاه‌های ردیابی سلاح مغناطیسی (ماگ) برداشته شود تا افراد بیشتری بتوانند وارد منطقه شوند. ترامپ گفت: «برایش مهم نیست که جمعیت مسلح باشند. ماگ‌‌ها را بردارید. آنها اینجا نیستند که به من صدمه بزنند اجازه دهید وارد شوند؛ به مردم من اجازه دهید وارد شوند.» هاچینسون به نقل از ترامپ گفت: «آنها می‌توانند پس از پایان تظاهرات به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کنند. آنها می‌توانند از دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید راهپیمایی را شروع کنند. ماگ‌‌ها را بردارید، تا بتوانند آنها به سمت کاپیتول راهپیمایی کنند.» این کمیته روز سه‌‌شنبه شهادت‌‌های هاچینسون و دیگر مقامات کاخ سفید را ارائه کرد که می‌‌گفتند ترامپ برخلاف توصیه دستیاران حقوقی و امنیتی خود می‌‌خواست در ۶ ژانویه به ساختمان کنگره برود.

این پنل همچنین یک گفت‌وگوی مکتوب بین کارکنان شورای امنیت ملی را درباره مسیر احتمالی رئیس‌‌جمهور به ساختمان کنگره ارائه داد. هاچینسون به کمیته گفت که پت سیپولون، مشاور کاخ سفید نسبت به عواقب قانونی شدید در صورت رفتن ترامپ به کاپیتول هشدار داد. او افزود: «سیپولونه چیزی به این مضمون گفت، لطفا مطمئن شوید که ما به کاپیتول نرویم، کسیدی. با من در تماس باش. هاچینسون به کمیته گفت، اگر این کار را انجام دهیم، متهم به هر جرم قابل تصوری خواهیم شد.» هاچینسون همچنین ترامپ را «بسیار عصبانی» توصیف کرد که وقتی فهمید پس از سخنرانی در نزدیکی کاخ سفید نمی‌‌تواند به ساختمان کنگره برود، با کارکنان برخورد فیزیکی کرد. به ادعای هاچینسون، ترامپ می‌‌گفت من رئیس‌‌جمهور واقعی هستم و تاکید می‌‌کرد که اکنون مرا به کاخ سفید ببرید. هاچینسون به نقل از اورناتو گفت که ترامپ خشن بوده است.

او گفت که ترامپ سعی کرد فرمان را به دست بگیرد؛ اما بابی انگل، افسر سرویس مخفی مانع او شد. هاچینسون گفت: «‌‌ترامپ سپس از دست آزاد خود برای پریدن به سمت بابی انگل استفاده کرد.» هاچینسون به این هیات گفت که دستیاران و مشاوران کاخ سفید در ۶ ژانویه در سه اردوگاه سقوط کردند. هاچینسون به این هیات گفت: «گروهی از افراد قویا از او می‌‌خواستند که اقدام فوری و سریع برای توقف شورش‌‌ها انجام دهد.» او گفت که این گروه شامل ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ و اریک هرشمان، وکیل وقت کاخ سفید بود. هاچینسون اضافه کرد که مشاوران دیگر می‌‌خواستند بی‌‌طرف‌‌تر باشند. آنها می‌‌دانستند که باید کاری انجام شود؛ اما آنها سعی کردند «با دانستن اینکه ترامپ لزوما نمی‌‌خواهد اقدام فوری انجام دهد و شورش‌‌ها را محکوم کند، از این خط پیروی کنند.» و سپس گروه دیگری وجود داشتند که قصد داشتند اذهان را منحرف کنند و می‌‌گفتند بیایید آنتیفا را سرزنش کنیم. هاچینسون گفت: «اینها مردم ما نیستند. درک من این است که میدوز در این رده قرار داشت؛ اما او با علم به اینکه مشاوران متعددی در حلقه رئیس‌‌جمهور وجود داشتند که از او می‌‌خواستند اقدامات بیشتری انجام دهد، در نهایت مسیر بی‌طرف‌‌تری را در پیش گرفت.»