القاعده اقتصاد غرب را هدف می‌گیرد

گروه بین‌الملل - یک روز پس از تصویب لایحه مبارزه با تروریسم دولت بوش در سنای آمریکا، ایمن‌الظواهری، فرد شماره ۲ القاعده طی پیامی تصویری اعلام کرد که جنگ علیه تروریسم جورج بوش یک دروغ بزرگ است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره ایمن‌الظواهری با خطاب قرار دادن جورج بوش او را یک دروغگوی متقلب خواند و همچنین خواستار جهاد علیه نیروهای بین‌المللی در دارفور سودان شد.

ایمن‌الظواهری با اشاره به ناتوانی دولت سودان در اتمام ماجرای دارفور گفت: این فتنه‌ای است که ایالات متحده برپا کرده است و باید تمامی آفریقا علیه آن قیام کنند. او خواستار حمله و جهاد مسلمانان سومالی علیه نیروهای سازمان ملل و تمامی کسانی که در این منطقه به آمریکا کمک می‌کنند، شد.

مرد شماره دوی القاعده، سازمان ملل را مسوول مستقیم کشته شدن ۲۰۰هزار نفر و بی‌خانمان شدن ۲میلیون نفر در دارفور از سال ۲۰۰۳ تاکنون اعلام کرد و گفت: ‌بی‌خبری و بی‌کفایتی سازمان ملل باعث گسترش دامنه جنگ در دارفور شد. وی همچنین پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان را به دلیل اظهارات موهنش به دین اسلام و پیامبر (ص) فردی دجال توصیف کرده و افزود: اظهارات این فرد در خصوص اسلام با عقل منافات دارد و هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند این اظهارات را بپذیرد. الظواهری در ادامه اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج‌فارس که هم‌پیمان با آمریکا هستند را هدف آینده حملات القاعده دانست و ضمن تهدید این کشورها تاکید کرد که به این ترتیب اقتصاد غرب را نیز مورد هدف قرار خواهند داد. وی خطاب به رهبران غرب اظهار داشت:‌اکنون به شما می‌گویم که بیهوده خود و نیروهایتان را در عراق و افغانستان مشغول نکنید، زیرا شکست خواهید خورد و شما را از هم‌اکنون می‌توان شکست خورده دانست. مرد شماره دوی القاعده در پایان خطاب به مردم غرب گفت: رهبران شما حقایق فاجعه‌آمیز را از شما پنهان می‌کنند و در روزهای آینده به یاری خدا و هدایت او حوادث جدیدتری روی خواهد داد.