پکرس اخیرا نامزدی جمهوری‌خواهان را به‌دست آورده است؛ جایی که آنها را راست‌میانه می‌خوانند. او قرار است در صورت پیروزی جانشین رهبرانی همچون نیکولاس سارکوزی و ژاک شیراک شود. مناظره اول مشخص کرد که او واژگان راست‌افراطی را با زوایای نژادی و استعماری آن پذیرفته است. او قول داد که مجازات‌های سخت‌تری را در مناطقی که وی مدعی جرم و جنایت بالاست به اجرا در خواهد آورد؛ درحالی‌که در نقطه دیگر قرار نیست که او از این شیوه پیروی کند و به گفته ناظران این سیستم، اصل برابری در قانون فرانسه را نقض می‌کند.

درحالی‌که پکرس به‌عنوان یک محافظه‌کار میانه‌رو، اغلب با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه مقایسه می‌شود، اکنون با کار دشواری روبه‌رو است تا بتواند پایگاه حامیانش را افزایش دهد. او که توسط حزب خود و همچنین راست‌افراطی‌ها به منتهاالیه سمت راست کشیده شده است، باید با میانه‌روها و محافظه‌کاران سنتی که کمتر به موضوعات مهاجرت و هویت ملی تاکید دارند، صحبت کند. این صحبت از این رو مهم است که آنها جریان غالب سیاسی هستند.

پکرس، رهبر کنونی منطقه پاریس و وزیر سابق بودجه و سپس آموزش عالی که هنوز در فضای پیروزی انتخابات اولیه دو هفته پیش قرار دارد، پس از امانوئل مکرون در نظرسنجی‌ها به رتبه دوم در میان رای‌دهندگان احتمالی رسیده است. برای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، چالشی که از سوی چهره‌ای مانند پکرس مطرح شود، می‌تواند بسیار سخت‌تر از چالش مارین لوپن باشد که او را به راحتی در سال ۲۰۱۷ شکست داد. ظهور فردی مانند پکرس ۵۴ ساله، در زمان ناآرامی‌های سیاسی فرانسه رخ داده است. تا تابستان گذشته، اکثر کارشناسان انتظار داشتند که یک رقایت مجدد همچون سال ۲۰۱۷ برگزار شود و در دور دوم سیستم رای‌گیری دو مرحله‌ای فرانسه، مکرون در مقابل لوپن قرار بگیرد.

اما ظهور و خیزش سریع اریک زمور، نویسنده راست افراطی و کارشناس تلویزیونی که به‌طور رسمی اکنون نامزد ریاست جمهوری شده، اوضاع را وارونه کرده است. با تضعیف شدید موقعیت لوپن، نامزدی زمور مسیری را برای پکرس ایجاد کرده است تا دور اول را بتواند به راحتی پشت سر بگذارد و با مکرون روبه‌رو شود. مانند رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه، پکرس فارغ التحصیل مدارس عالی فرانسه است و به راحتی در محیط‌های بین‌المللی انگلیسی صحبت می‌کند. او نیز به‌عنوان طرفدار تجارت و اتحادیه اروپا شناخته می‌شود؛ هرچند که از مکرون به‌دلیل هزینه‌هایش انتقاد کرده و اخیرا پیشنهاد کاهش ۲۰۰ هزار شغل دولتی را داده است. با این حال، در مسائل اجتماعی، او محافظه‌کارتر از رئیس‌جمهور فعلی در نظر گرفته می‌شود. او با ازدواج همجنس‌گرایان در سال ۲۰۱۳ مخالفت کرد؛ هرچند که از آن زمان موضع خود را تغییر داده است.پکرس مانند دیگران در راست‌میانه و راست‌افراطی که از تهاجم فرضی مهاجران به فرانسه انتقاد می‌کنند، موضع سختی در قبال مهاجرت تاکنون اتخاذ کرده است؛ درحالی‌که تعداد ورودی‌های مهاجران به فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی یا کشورهای ثروتمند بسیار کمتر است. او در این مناظره هم نشان داد به گفته خود باور دارد و مدعی شد که بین جرم و جنایت و مهاجرت و افراطی‌گری رابطه مستقیم وجود دارد.