اعلام آتش‌بس در خاورمیانه و پایان یافتن جنگ میان لبنان و اسرائیل باعث رونق بازار سهام در روز دوشنبه شد. به گزارش رویتر از نیویورک، آتش‌بس در خاورمیانه، باعث شد تا سرمایه‌گذاران ترغیب به خرید شوند، اما تحلیلگران معتقدند سود بازار در روز دوشنبه درازمدت نخواهد بود، زیرا در روزهای آینده دو خبر منتشر خواهد شد که این دو خبر می‌تواند بر روند بازار تاثیر منفی بگذارد. شاخص هزینه تولید و اعتماد مصرف‌کنندگان می‌تواند نگرانی‌های تورمی، را تشدید کند.

فعالان وال‌استریت معتقدند، آتش‌بس و کاهش قیمت نفت باعث شد که بازار در روز دوشنبه، سود کسب کند، اما دشوار است که خوش‌بین بود و انتظار داشت که بازار در طول هفته رو به رونق داشته باشد، به ویژه که براساس پژوهشی که اخیرا بانک مرکزی فیلادلفیا انجام داده است، رشد در ایالات متحده آهسته اما تورم بالاتر از حد انتظار خواهد داد.

براساس این پژوهش که برآوردی از پیش‌بینی اقتصاددانان و فعالان اقتصادی است، رشد در سه ماهه چهارم ۹/۲درصد خواهد بود، حال آنکه قبلا پیش‌بینی ۳درصد برای رشد در فصل آخر سال شده بود، همچنین اقتصاددانان قبلا پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد ایالات متحده در سه‌ماهه سوم ۱/۳درصد رشد خواهد کرد، اما در نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، آنها معتقدند رشد اقتصادی در فصل سوم ۷/۲درصد خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی‌کنندگان معتقدند نرخ تورم در فصل سوم ۶/۳درصد خواهد بود که نسبت به نظرسنجی قبلی (۶/۲درصد) یک‌درصد افزایش نشان می‌دهد. به هر حال تغییر در برآوردها، نگرانی‌ها درباره رشد اقتصادی و تورم را در میان اقتصاددانان نشان می‌دهد و به همین دلیل فعالان وال‌استریت سود روز دوشنبه را با‌دوام نمی‌بینند.

شاخص سهام داوجونز در روز ۰۹/۰درصد افزایش پیدا کرد. شاخص سهام استاندارد اندپورز ۱۲/۰درصد و شاخص سهام نزدک ۵۵/۰درصد به دست آورد.

در ژاپن، بازار سهام توکیو که روز دوشنبه را با قطع برق و اشکال در سیستم کامپیوتری مواجه شد، روز سه‌شنبه را با تنزل آغاز کرد. شاخص سهام نیکی ۲۶/۰درصد از دست داد، اما شاخص توپیکس ۲۶/۰درصد به دست آورد.

در بازار معاملات ارزی، ‌ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب اندکی افزایش پیدا کرد. روز سه‌شنبه در توکیو هر دلار به ازای ۳۶/۱۱۶ ین معامله شد.

هریورو هم به ازای ۲۷۲۲/۱دلار معامله شده بود که نسبت به آخرین ساعات روز دوشنبه در نیویورک که هر یورو به ازای ۲۷۱۹/۱دلار معامله شده بود، ارزش دلار در مقابل یورو اندکی کاهش نشان می‌داد.در اروپا بازار‌های سهام، هفته را با افزایش در شاخص‌ها آغاز کردند. شاخص FTSE لندن، ۸۷/۰درصد به دست آورد، شاخص CAC-۴۰ فرانسه ۲۳/۱درصد و داکس آلمان ۱۳/۱درصد افزایش پیدا کرد.