وی با انگشت اشاره قبر مادرش را نشان می‌دهد که سنگ عمودی‌اش کج شده است. اشتاینهوف می‌گوید: وقتی سیل آمد یکی از اجساد را در آرامستان پیدا کردند. بیشتر آلتنهار مخروبه شده است. رستورانی که اطراف رودخانه بود، کاملا تخریب شده است. در برخی نقاط، حجم آب تا طبقه دوم ساختمان‌ها بالا آمده است. خیابان‌ها یا آنچه از آنها باقی مانده است، زیر گل و لای مدفون شده‌اند و اتومبیل‌هایی که زیر ساختمان‌های فروریخته و انبوهی از آوار قرار گرفته‌اند. این تنها بخشی از تصویر سیل فاجعه‌باری است که تاکنون ۱۸۲ نفر را در اروپا کشته  و صدها نفر دیگر را نیز مفقود کرده است. در آلمان ۱۵۵ نفر کشته شده‌اند. بلژیک نیز سهم قابل توجهی در تعداد کشته‌ها دارد. شمار کشته‌های این کشور به ۲۷ نفر رسیده است. مضاف بر اینکه گزارش‌های مقامات بلژیکی حکایت از مفقودی ده‌ها نفر دارد و احتمالا میزان کشته‌ها در روزهای آتی بالاتر برود.

نیویورک‌تایمز در گزارشی می‌نویسد: آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و کشوری بوده که به ثبات خود افتخار می‌کرد، حالا با یک هرج و مرج تحمیلی از سوی طبیعت روبه‌رو شده است. ناظران می‌گویند ممکن است اثرات زخم ناشی از این سیل، سال‌ها بر تن ژرمن‌ها باقی بماند.  

روز شنبه هم عملیات نجات مردم بی‌وقفه در آلمان ادامه داشت. خانه‌ها اکثرا خالی از سکنه هستند. انبوهی از آوار در این کشور دیده می‌شود. در این راستا آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با هدف کسب تصویری واقعی از ابعاد سیل در ایالت راینلاند فالتس به شهر آروایلر سفر کرده است. وزیر دارایی آلمان نیز از اختصاص یک کمک مالی به کسانی که در اثر این سیلاب متحمل خسارت شده‌اند، خبر داده است. به‌رغم گذشت بیش از سه روز از بارش سنگین و جاری شدن سیلاب در برخی از ایالت‌های آلمان، عواقب و پیامدهای آن روال زندگی ساکنان به‌ویژه دو ایالت راینلاند فالتس و نوردراین وستفالن را مختل کرده است. صدراعظم آلمان نیز که روز شنبه در آمریکا حضور داشت، به کشورش بازگشت تا از نزدیک شاهد خرابی‌های ناشی از سیل باشد.

تصاویر نشان می‌دهد در منطقه شولد واقع در شهر آروایلر، بسیاری از خانه‌ها به کلی ویران شده‌اند. این در حالی است که سایر ساختمان‌ها نیز در اثر سیلاب آسیب دیده‌اند. اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان نیز اعلام کرده است برای کمک به کسانی که در جریان سیلاب اخیر و رانش زمین خسارت دیده‌اند، بودجه‌ای پیش‌بینی خواهد شد. برای مرمت خیابان‌ها، پل‌ها و ساختمان‌های آسیب‌دیده نیز بودجه‌ای چند میلیارد یورویی پیش‌بینی خواهد شد. میزان دقیق این کمک قرار است روز چهارشنبه از سوی کابینه آلمان تعیین شود. براساس آمار و اخبار منتشر شده تنها در ایالت راینلاند فالتس بیش از ۱۱۰ نفر در اثر سیلاب جان خود را از دست داده‌اند. افزون بر آن گفته می‌شود ۶۷۰ نفر دیگر نیز آسیب دیده‌اند. مالو درایر، نخست‌وزیر راینلاند فالتس احتمال افزایش شمار قربانیان این ایالت را منتفی نمی‌داند. هنوز از سرنوشت شماری از ساکنان این ایالت اطلاعی در دست نیست.

در ایالت نوردراین وستفالن آلمان نیز تا کنون دست‌کم ۴۵ نفر کشته شده‌اند. در برخی از نقاط این دو ایالت و به‌ویژه در ایالت راینلاند فالتس سیلاب باعث قطعی برق و شبکه تلفن شده و بخشی از ساکنان به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. بسیاری از خیابان‌ها ویران شده یا امکان تردد خودروها در آنها از بین رفته است. چندین پل نیز در اثر سیلاب یا آسیب دیده‌اند یا ویران شده‌اند. صدها نفر ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده و در اقامتگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند. گفته می‌شود خطر ریزش این واحدهای مسکونی وجود دارد. برخی میزان تخریب‌ها را با آلمان پس از دو جنگ جهانی مقایسه می‌کنند.