حزب کمونیست چین به شکلی اغراق‌آمیز در حال آماده شدن برای یک رویداد میهن پرستانه است: صدمین سالگرد پایه گذاری حزب در اول جولای. مقام‌ها به‌دنبال اطمینان از این هستند که این مراسم بدون هیچ مشکلی برگزار شود. حزب به‌دنبال ارسال این پیام به داخل و خارج است که به تنهایی می‌تواند چین را به جایگاه واقعی‌اش در جهان برساند. «خاویر.سی. هرناندز» در گزارش ۱۹ آوریل برای نیویورک تایمز نوشت، اگرچه بیشتر تمرکز بر گذشته خواهد بود، اما صدسالگی حزب پیامدهای قابل‌توجهی برای آینده چین خواهد داشت. این مراسم به «شی جین پینگ»، رهبر حزب کمونیست و رئیس‌جمهور چین، این امکان را می‌دهد که از خود چهره‌ای «تحول‌ساز» و «دگرگون کننده» ارائه دهد؛ چهره‌ای همپای مائو و دنگ شیائوپینگ. «شی»، ۶۷ ساله، در تلاش است تا محدودیت ماندگاری خود را در قدرت بردارد؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسد فوریت بیشتری یافته چراکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به‌دنبال ائتلاف سازی برای مهار نفوذ چین است.

به نوشته روزنامه دولتی « People’s Daily»، متعلق به حزب حاکم کمونیست، رئیس‌جمهور چین در سخنانی در یک کنفرانس با رهبران سیاسی درباره صدسالگی حزب گفت: «ما باید همه حزب را آموزش دهیم و راهنمایی کنیم تا هر چه در توان دارند به‌کار گیرند و «سنت قرمز» را به پیش ببرند». مقام‌های چینی پیش از فرارسیدن اول جولای در تلاش برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم هستند. آنها با استفاده از شعار «حزب را برای همیشه دنبال کنید» مشتاق این هستند تا قدرت چین را در جهانی آسیب دیده از کرونا در بوق و کرنا و همزمان کنترل شدید حزب بر زندگی روزمره در چین را هم توجیه کنند. رسانه‌های خبری چینی هم کارزار سختی را برای پوشش دادن گسترده به نبرد چین علیه فقر مطلق و فساد به راه انداخته اند. دانشگاه‌ها هم نمایشنامه‌هایی از «عاشقان» جوانی را ترتیب داده‌اند که در دهه ۱۹۲۰ به خاطر فعالیت کمونیستی خویش کشته شدند و تئاترهای دولتی هم در حال احیای اپراهای دوران مائو هستند. مقام‌ها در شهر جنوبی «نانجینگ» هم هدیه‌ای برای ساکنانی دارند که پیش از آغاز رسمی جشن بزرگ عشق و علاقه خود را به حزب نشان دهند. هدیه آنها این است: برگزاری جشن عروسی رایگان برای ۱۰۰ زوج در ماه ژوئن (که شامل هتل، آرایش و لباس عروس و داماد هم می‌شود). در این میان، ۹۱ میلیون و اندی عضو حزب در اولویت قرار دارند. زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند هم می‌توانند درخواست دهند.  

«یان دیانجیان»، یکی از مقام‌های شهر نانجینگ، در یک مصاحبه تلفنی گفت که این مراسم به منظور «ادای احترام» به حزب در مراسم صدسالگی است. در این مراسم تلاش می‌شود به نوعی «کیش شخصیت» برای «شی» ساخته شود. دیانجیان در همین زمینه و در همین مصاحبه تلفنی گفت، شعارهای حزب الهام‌‌بخش چند موضوع برای این رویداد بوده است از آن جمله است مانور آمدن بر روی یکی از عبارات برجسته «شی» که وی بر زبان آورده بود:«همواره رسالت اصلی خود را به خاطر داشته باشید. عشق به‌دنبال شماست». در حالی که دولت با تبلیغات گسترده خود پیش از برگزاری مراسم صدمین سالگرد حزب می‌کوشد مراسم را بدون مشکل برگزار کند، همزمان تلاش دارد که مخالفان را هم محدود سازد. وزارت امور داخلی یک برنامه سرکوب سراسری علیه سازمان‌های غیرانتفاعی «غیرقانونی» به راه انداخته که شامل گروه‌های مذهبی و اجتماعی هم می‌شود. این اقدام در راستای تضمین یک «محیط مناسب» و «امن» برای مراسم صورت می‌گیرد.

مقام‌های دولتی همچنین نسبت به عواقب سخت برای کسانی هشدار داده اند که تاریخ حزب را «تحریف» کرده و قهرمانان حزب کمونیست را پیش از برگزاری مراسم صدمین سالگرد «بدنام» کنند.