انتخابات در این ایالت به قدری حساس است که سرنوشت اکثریت سنای بعدی و همچنین برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده در دستان این دو کرسی است. ارقام مشارکت در این ایالت نشان می‌دهد بیش از یک‌چهارم رای‌دهندگان ثبت‌نام‌کرده ایالتی یا زود رای داده یا از طریق پست رای خود را ارسال کرده‌اند و این نشانه‌ای از میزان مشارکت بالا در میان طرفداران هر دو حزب است. در حدود ۴ میلیون جورجیایی در اوایل نوامبر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند که به موجب آن جو بایدن دموکرات توانست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری مستقر را در این ایالت شکست دهد.

در انتخابات دور دوم رافائل وارنوک و جان اوسوف به ترتیب در برابر رقیبان جمهوری‌خواه یعنی کلی لوفلر و دیوید پردو قرار خواهند گرفت. به‌رغم اینکه آمار حضور رای‌دهندگان تاکنون مشخص شده است، اما تا اعلام نتیجه نهایی تا پایان روز انتخابات صبر خواهند کرد. بنابر گزارش‌های منتشرشده حدود ۳/ ۱ میلیون نفر به صورت حضوری در انتخابات حاضر شدند و ۷۲۱ هزار نفر دیگر نیز رای خود را از طریق صندوق‌های پستی ارسال کرده‌اند. حدود ۳/ ۱ میلیون نفر از جورجیایی‌ها خواستار رای‌گیری پستی شده‌اند.

اگر جمهوری‌خواهان هر دو کرسی را ببرند، آنها مجددا اکثریت سنا را به دست خواهند آورد و در راه رسیدن به اهداف برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب سنگ‌اندازی خواهند کرد. اما اگر دموکرات‌ها هر دو کرسی را پیروز شوند، نتیجه آن رسیدن ۵۰ کرسی به هر دو حزب است؛ اما قفل رای‌گیری درخصوص تصویب قوانین با حضور معاون بایدن خواهد شکست که در لحظات به بن‌بست رسیدن قادر به رای دادن در سنا است.

در این راستا قرار است انتخابات سنا در جورجیا در روز پنجم ژانویه برگزار شود. گفته می‌شود میزان مشارکت مردم در برخی از مناطق پر جمعیت آتلانتا که رای خود را در روز سوم نوامبر به بایدن دادند، بالا بوده است. حدود ۳۰درصد از رای‌دهندگان فولتون کانتی که شامل آتلانتا نیز است، روز پنج‌شنبه رای دادند و آمارها نشان می‌دهد ۳۲ درصد از رای‌دهندگان دلکالب کانتی نیز در انتخابات دور دوم سنا حضور داشته‌اند.