در این زمینه پزشک کاخ سفید ۱۰ روز پس از ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا اعلام کرد، تست کووید-۱۹ رئیس‌جمهوری آمریکا منفی شده است و او دیگر ناقل این بیماری به دیگران نیست. این خبر ساعاتی پیش از برگزاری اولین کارزار انتخاباتی ترامپ پس از ترخیص از بیمارستان اعلام شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «خیلی احساس قدرت می‌کنم. اینجا قدم می‌زنم و هرکسی از حاضران را که بخواهم می‌بوسم.» پیش از آغاز این گردهمایی، دکترشان کانلی پزشک دونالد ترامپ تست‌های روزانه او را منفی اعلام کرد و گفت او دیگر مسری نیست.‎ دونالد ترامپ از ابتلا به کرونا و بازیابی سلامتش بهره گرفته است تا اهمیت این ویروس را تقلیل دهد و تلاش‌های دولتش برای مقابله با آن را برجسته کند که تاکنون باعث ابتلای ۸/ ۷ میلیون نفر در آمریکا و قربانی شدن ۲۱۴ هزار نفر شده است.

او در کارزار انتخاباتی فلوریدا گفت: «تحت رهبری من، ما واکسن امن و بازیافتن سلامت را ارائه می‌کنیم، طوری که هیچ‌کسی نمی‌تواند آن را تصور کند. اگر به مسیر پیش رو نگاه کنید هیچ کشوری نتوانسته است مثل ما از این بحران خارج شود». فلوریدا اولین ایستگاه در میان ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز برای دونالد ترامپ در هفته کارزار انتخاباتی او است.

ترامپ در این کارزار انتخاباتی که در فرودگاه برگزار کرد، گفت: «قرنطینه تا حالا خوب بوده اما بیش از حد هم خطر دارد و باید بیرون بزنیم.» در این لحظه طرفداران وی فریاد زدند: «ما عاشقت هستیم.» قرار است پس از فلوریدا، دونالد ترامپ کارزار خود را در پنسیلوانیا، آیووا، کارولینای شمالی و ویسکانسین ادامه دهد. فلوریدا یکی از مهم‌ترین ایالت‌های سرنوشت‌ساز برای ادامه ریاست‌جمهوری ترامپ در چهار سال آینده است. برخی نظرسنجی‌ها حکایت از پیشتازی جو بایدن نامزد حزب دموکرات دارند و برخی دیگر برای دو کاندیدا در فلوریدا را مساوی پیش‌بینی می‌کنند.

با این حال آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ در این شرایط  با انتقاد مخالفانش همراه شده است. آنها می‌گویند ترامپ دیگران را تشویق می‌کند تا ماسک نزنند. این رفتار وی موجب شده است حتی در کاخ سفید کسی ماسک نزند. تاکنون ۱۱ نفر از افراد مرتبط با ترامپ در کاخ سفید به این بیماری دچار شده‌اند.  دکتر فاوچی، کارشناس بیماری‌های عفونی می‌گوید: «اگر در لزوم استفاده از ماسک تجدیدنظر نکنیم، آمریکا با کلی مشکلات روبه‌رو خواهد شد.»