این جنگنده به اصطلاح جزو جنگنده‌های پشتیبان از نیروهای مزدور یمنی بود که در حین عملیات توسط نیروهای انصارالله مورد اصابت قرار گرفت و ساقط شد. بیانیه عربستان سعودی ساعاتی پس از آن ابراز شد که سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد که نیروهایشان یک فروند هواپیمای جنگی عربستان سعودی را ساقط کرده‌اند. در این راستا سخنگوی نیروهای انصارالله در گفت‌وگو با شبکه المسیره از ساقط شدن جنگنده تورنادو در آسمان الجوف در جریان انجام ماموریت متجاوزان این ائتلاف خبر داد و اعلام کرد: این جنگنده با موشک پیشرفته زمین به هوا ساقط شده است. جنبش انصارالله فیلم زمان ساقط شدن جنگنده تورنادو را شامگاه شنبه منتشر کرد. همچنین فعالان وابسته به انصارالله تصویر اولیه کادر جنگنده سعودی ساقط شده در استان الجوف در شمال شرق یمن را منتشر کردند. به گفته منابع انصارالله توانستند خلبان جنگنده و کمک خلبان را دو ساعت بعد از سقوط جنگنده به اسارت درآورند. طبق تصاویر اولیه منتشر شده کمک خلبان جنگنده تورنادو جراحات شدیدی برداشته است. مروا بشیره، تحلیلگر ارشد الجزیره می‌گوید که این اقدام انصارالله که توانسته‌اند یک جت جنگی را ساقط کنند، بسیار مهم است. به گفته وی اگر حوثی‌ها بتوانند از موشک‌های زمین به هوا بیشتر استفاده کنند، این یعنی بازی در میدان جنگ عوض شده است. در این شرایط حوثی‌ها گفتند که توانسته‌اند ۳۰ تن از نفرات دشمن را به هلاکت برسانند. این در حالی است که به گفته سازمان ملل در پی حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به یمن ۳۰ غیرنظامی کشته شدند.

روز یکشنبه نیروهای یمنی با حمله به منطقه الجوف، جایی که جنگنده‌شان سقوط کرد، دست به اقدام تلافی‌جویانه زدند اما در پی این حمله نیروهای غیرنظامی کشته شدند. در پی این حمله گزارش شده است که ۱۲ غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند. حوثی‌ها می‌گویند که در میان کشته‌ شده‌ها زن و کودک هم دیده می‌شوند. لیز گرنده، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن کشته شدن غیرنظامیان را تایید کرد و آن را یک تراژدی و غیرقابل‌توجیه خواند. او در این رابطه گفت: «پنج سال از این درگیری گذشته است و کسی مسوولیت جنگ را نپذیرفته است.این بسیار هولناک است».

ائتلاف جنگی سعودی در سال ۲۰۱۵ به بهانه حمایت از عبدربه‌المنصور، رئیس‌جمهوری سابق یمن، در امور این کشور دخالت کرد و دست به حمله نظامی زد. تاکنون در پی این جنگ، ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند که عمدتا نیز غیرنظامی هستند. به همین دلیل سازمان ملل این جنگ را یک تراژدی و بدترین بحران انسانی خوانده است. عربستان سعودی و ائتلاف‌اش تاکنون میلیون‌ها دلار برای جنگ با یمن تجهیزات نظامی از آمریکا، فرانسه و بریتانیا خریده است و به‌دلیل اینکه عمده کشته‌شده‌ها غیرنظامی هستند، این کشورها به‌دلیل همکاری با ریاض تحت‌فشار و انتقاد سایر کشورها قرار دارند.