در اینجا از رئیس‌جمهور ترامپ حمایت قوی شده است، کسی که همچنان اصرار به دریافت ۷/ ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز مکزیک دارد اما حتی این افراد نیز پیامی به خانم کاپیتو فرستاده‌اند که از این وضعیت خسته شده‌اند و او نیز باید در این زمینه همراه کارگران شود.  

اما همگان در این زمینه مانند این کارگران فکر نمی‌کنند. جسیکا لمسترز، ۲۹ ساله که یکی از حسابدارهای وزارت خزانه‌داری است در یک گوشه از کافه نشسته است و می‌گوید: ما به این دیوار نیاز داریم. او سپس تاکید می‌کند: من هم از اینکه به اجبار به مرخصی فرستاده شوم راضی نیستم اما این اتفاق خواهد افتاد.  این احساسات متفاوت و متضاد به ما کمک می‌کند تا درک کنیم چرا سناتورهای جمهوری‌خواهی مانند کاپیتو خود را به حلقه ترامپ قفل کرده‌اند. این در شرایطی است که رکورد طولانی‌ترین تعطیلی در آمریکا به ثبت رسیده و ۸۰۰ هزار نفر از متضرران تعطیلی دولت، وارد چهارمین هفته بیکاری خود شده‌اند.  امروز تعطیلی دولت، درحالی وارد بیست و پنجمین روز خود شده است که هیچ چشم‌اندازی برای حل معضل دیده نمی‌شود و عمده نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد که مردم، ترامپ و جمهوری‌خواهان را در این تعطیلی مقصر قلمداد می‌کنند. در این شرایط اما جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ به‌عکس نظرسنجی‌ها می‌گویند که حمایت‌ها از ساخت دیوار در بین جمهوری‌خواهان درحال افزایش است.  گریگوری دی. بلانی، یکی از مهندسان هوافضا که بخشی از ناسا را اداره می‌کند، می‌گوید: «من نگران افرادم هستم و آنها بدون دریافت پول درحال تحمل کردن هستند.» اما او اضافه می‌کند: «اگر بحث تامین امنیت باشد حاضرم تا حدی این موضوع را تحمل کنم.» با این حال سخن‌پراکنی ترامپ در مورد دیوار و تعطیلی دولت، سناتورهای جمهوری‌خواه را سر در گم کرده و به شدت در خود پیچیده‌اند.  سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، یکی از متحدان نزدیک ترامپ، جزو کسانی است که گفت‌وگوهای فراحزبی با دو طرف داشته و از طرح ایجاد شرایط اضطراری ترامپ در آمریکا با قاطعیت دفاع کرده است. او قصد داشته ترامپ را متقاعد کند که به‌طور موقت دستور به بازگشایی دولت بدهد تا وی به مذاکرات ادامه دهد.

روز دوشنبه اما ترامپ با صدای بلند اعلام کرد: من این درخواست را رد کردم. اوایل هفته گذشته خانم کاپیتو، کسی که برای انتخابات سال بعد باید خود را آماده کند، بیشتر مردد به‌نظر می‌رسید. با این حال او گفته است که می‌تواند در مورد مسائل امنیتی مذاکره کند اما ابتدا باید دولت بازگشایی شود و سپس به مذاکره با دموکرات‌ها پرداخت. ولی زمانی که ترامپ مصر به ساخت دیوار شد و به همین منظور دست به یک سفر تبلیغاتی زد و به مرزهای جنوبی رفت، کاپیتو از سخنان خود عقب‌نشینی کرد و به یک تلویزیون محلی گفت: من فکر می‌کنم موضع رئیس‌جمهوری ترامپ قدرتمند است و من هم قاطعانه کنار وی ایستاده‌ام. تا اینجای کار تنها سه سناتور جمهوری‌خواه از دونالد ترامپ انتقاد کرده و خواهان بازگشایی دولت هستند: کوری گاردنر از کلرادو، سوزان کالینز از مین و لیسا مورکوسکی از آلاسکا. این سه از بازگشایی دولت بدون توافق نیز دفاع کرده‌اند. گاردنر و کالینز قرار است در انتخابات سال آینده از ایالت‌های دموکرات برای رقابت‌های سنا حاضر شوند. با این حال خانم مورکوسکی که در سال ۲۰۱۶ وارد سنا شد به بازگشایی دولت اعتقاد دارد.  باقی سناتورها اما سعی می‌کنند که با احتیاط رفتار کنند. سناتور جونی ارنست، از آیووا به نوعی دیگر فاصله خود را با دونالد ترامپ حفظ کرده است. او به ساخت دیوار اعتقاد دارد اما می‌گوید که لزومی ندارد سراسر مرزهای جنوبی دیوارکشی بشود.  سناتور مارتا مک‌سالی از آریزونا نیز گفته که حاضر است تا زمانی که دولت در تعطیلی به‌سر می‌برد، حقوق وی پرداخت نشود. سناتور تام تیلیس می‌گوید که جمهوری‌خواهان باید برای دیوارکشی با دموکرات‌ها بر سر «طرح رویابین‌ها» معامله کنند.  «رویا‌بین‌ها» به کسانی گفته می‌شود که در کودکی به شکل غیرقانونی توسط والدین‌شان وارد آمریکا شده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند تابعیت آمریکا را دریافت کنند.  این اتفاقات درحالی رقم می‌خورد که انتخابات ریاست‌جمهوری و میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۰ نزدیک است. جنیفر دافی، تحلیلگری که رقابت‌های سنا را برای موسسه غیرانتفاعی کوک پولیتیکال بررسی می‌کند، می‌گوید: «سوال مهم برای جمهوری‌خواهان این است که این (تعطیلی) تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟» به گفته این کارشناس، مسائل زمانی برای جمهوری‌خواهان پیچیده‌تر می‌شود که آنها خود را به دونالد ترامپ نزدیک می‌کنند. دافی بر این باور است که آنها باید اساسی‌تر به مسائل نگاه کنند.  ویرجینیای غربی- جایی که ترامپ، در سال ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون را به شکل تحقیرآمیزی شکست داد- هم‌اینک و با تعطیلی دولت در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. نزدیک به ۵/ ۳ درصد از بیکاران ناشی از تعطیلی دولت در این ایالت هستند. نگرانی‌ها در مورد تعطیلی طولانی مدت دولت موضوعی است که درحال گسترش است.