به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، نتانیاهو با یک‌سری اتهام‌های جدی روبه‌رو است. این برای سومین‌بار در سال‌جاری میلادی است که پلیس اسرائیل، نخست‌وزیر این رژیم را با اتهام‌های جدید روبه‌رو می‌کند. درحالی‌که ائتلاف کابینه نتانیاهو به‌دلیل استعفای وزیر جنگش با خطر روبه‌رو شده است، این پرونده یک ضربه دیگر به کابینه وارد کرده است. کابینه نتانیاهو ماه گذشته در آستانه فروپاشی بود و تنها با اختلاف یک رای در پارلمان توانست از خطر انتخابات زودهنگام فرار کند.

نتانیاهو که بیش از یک دهه است در سیاست اسرائیل غالب است و در بیشتر نظرسنجی‌ها فردی پیروز بوده، حالا با اتهامات جدی مواجه شده است. او باید منتظر نظر دادستان کل این رژیم باشد که منصوب خودش است. صرف‌نظر از اینکه صدور رای می‌تواند چند ماهی طول بکشد اما وی می‌تواند تبدیل به اولین نخست‌وزیر بر سرکاری باشد که مجرم شناخته می‌شود. اما فعلا موقعیت او دست‌نخورده باقی خواهد ماند. اگر نتانیاهو در یک انتخابات دیگر پیروز شود، پیش از اینکه وی با اتهامی جدید روبه‌رو شود، ممکن است به لحاظ موقعیت سیاسی قوی‌تر از پیش شود و حتی در مواجهه با مساله دادستانی نیز جان سالم به در برد.

در یکی از پرونده‌ها نتانیاهو متهم به دریافت صدها هزار دلار رشوه در ازای تامین منافع سیاسی برخی گروه‌ها است و در دومین پرونده‌اش وی متهم است که به‌دنبال تاثیرگذاری بر روزنامه‌ها بوده است. نتانیاهو دوست و متحد نزدیک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده، این اتهام‌ها را ناموجه دانسته و گفته است که مانند دفعات پیشین هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. او نیز مانند ترامپ اعتقاد دارد که اینها پاپوشی برای سرنگونی‌اش هستند. وی در جمع فعالان سیاسی و هم‌حزبی‌های خود در لیکود گفت: آنها به‌دنبال ساختن پاپوش برای ما هستند. او که روز یکشنبه در نخستین روز عید یهودی‌ها یعنی هانوکاه سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما پیروزی نور بر تاریکی را جشن می‌گیریم.» او تصریح کرد که نور همواره بر تاریکی پیروز است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «این معجزه واقعی هانوکاه است. چه هدیه زیبایی به ما در این تعطیلات ارزانی شده است.»

با این حال هنوز جایگاه نتانیاهو که می‌کوشد اوضاع را مانند قبل مستحکم کند، لرزان است. او به‌دنبال این است که خود را سزار امنیت اسرائیل معرفی کند و وی فردی غیرقابل جایگزین در این رژیم به‌حساب می‌آید. در این شرایط اگر او بتواند تا تابستان سال بعد در پست خود دوام بیاورد، از لحاظ رکورد به‌عنوان نخست‌وزیر، از بن گوریون، رهبر بنیان‌گذار رژیم نامشروع اسرائیل پیشی خواهد گرفت. پس از استعفای وزیر جنگ رژیم اسرائیل بر سر فلسطین و غزه، درگیری‌هایی بین وی و اعضای کابینه ائتلافی‌اش به‌وجود آمد اما وی توانست بر این افراد غلبه کند. او در تلویزیون ظاهر شد و در یک گفت‌وگوی مستقیم با مردم اسرائیل اعلام کرد که هر تلاشی در این زمان غامض و پیچیده در جهت سرنگونی‌اش، غیرمسوولانه خواهد بود و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به امنیت اسرائیل وارد خواهد آورد.

صرف‌نظر از غزه، اسرائیل در سوریه با ایران و متحدانش نیز درگیر است. تل‌آویو به‌دنبال ساختن جبهه‌ای بین‌المللی با مشارکت عربستان سعودی، اردن، مصر و سایر مسلمانان سنی است تا از نفوذ ایران در منطقه بکاهد و در این راستا از ترامپ نیز استفاده می‌کند. نتانیاهو پس از تاکید بر چالش‌های امنیتی که اسرائیل با آن مواجه است، خود سرپرستی وزارت جنگ این رژیم را بر عهده گرفت، درحالی‌که از پیش سرپرستی وزارت خارجه و وزارت بهداشت را نیز به عهده گرفته است. در پرونده جدیدی که علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شده است، این‌بار وی متهم به ثروتمند کردن خود نبوده، بلکه متهم است که شرکت مخابراتی و ارتباطاتی «بزک» را ثروتمند کرده است و این کار را در جهت بهبود چهره خود و خانواده‌اش کرده است.

از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۷، نتانیاهو در یک سایت خبری دخالت و نفوذ داشته است. این سایت به نام والا به حامی نتانیاهو تبدیل می‌شود و نکته جالب اینکه این سایت به‌طور مستقیم از سوی شرکت «بزک» حمایت مالی می‌شود. درخصوص او مدام مقاله‌های مثبتی منتشر شده و بیشترین تصاویر در این سایت خبری متعلق به وی بوده است و مطالب انتقادی از او و خانواده‌اش پاک شده‌اند. پلیس می‌گوید که نتانیاهو به سایت والا گفته بود تا سردبیر و خبرنگاران جدیدی را استخدام کنند. در مقابل نتانیاهو نیز در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۷ امتیازات قابل‌توجهی به این شرکت داده است. یکی از امتیازها ادغام با یک شرکت تلویزیون ماهواره‌ای بوده که این ادغام به‌رغم مخالفت افراد کابینه‌اش صورت گرفته است. در این نقل و انتقال پای ۳۲میلیون دلار پول مطرح است. در این شرایط زیپی لیونی، رهبر اپوزیسیون در پارلمان اسرائیل و وزیر سابق دادگستری این رژیم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری نتانیاهو شده است. او در این زمینه در توییتی نوشت: رشوه! نتانیاهو باید برود پیش از اینکه نتواند از لحاظ قانونی از مخمصه‌ای که خود ساخته است فرار کند.

آوی گابی، رهبر چپ‌های میانه‌رو حزب کارگر و معاون سابق اجرایی کمپانی بزک از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ نیز از نتانیاهو خواسته است که استعفا دهد. او در یک پیام ویدئویی گفت: «یک نخست‌وزیر که با اتهامات بی‌شماری مواجه بوده، بهتر است که از سمت خود استعفا دهد.» او افزود: «کسی که این همه در مورد رسانه‌ها وسواس به خرج می‌دهد بهتر است که رهبری اسرائیل را به عهده نداشته باشد.» برخی کارشناسان نیز می‌گویند که نخست‌وزیر نیازی به استعفا ندارد حتی اگر به‌طور رسمی متهم شناخته شود. آبراهام دیسکین، استاد دانشگاه عبری در بیت‌المقدس به‌عنوان یکی از طرفداران نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که طرفداران نتانیاهو نیاز به مدارک مستدلی از سوی پلیس دارند. او پلیس و رسانه‌ها را متهم کرد که با همکاری یکدیگر به‌دنبال سرنگونی نتانیاهو هستند.