حالا عهد التمیمی، دختر ۱۷ ساله فلسطینی صبح روز یکشنبه از زندان صهیونیست‌ها آزاد شد و پس از آزادی‌اش نیز تاکید کرد که تا پایان اشغالگری به مقاومتش ادامه خواهد داد. شبکه اسکای نیوز گزارش داد: عهد التمیمی به محض آزادی‌در مقابل منزل شهید عزالدین التمیمی در روستای نبی‌صالح، در جمع خبرنگارانی که گرد او حلقه زده بودند، تاکید کرد که به مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل ادامه خواهد داد.  همچنین التمیمی از تمامی کسانی که از او حمایت کرده و در این مسیر به او کمک کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد. وی در ادامه گفت که به‌زودی در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرده و پیام‌های اسرای فلسطینی را بیان می‌کند. التمیمی در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۷ به اتهام اخلال در انجام ماموریت سربازان اسرائیلی و مشت زدن به دو تن از آنها در شهرک نبی‌صالح توسط نیروهای این رژیم بازداشت شد.

دادگاه نظامی اسرائیل در زندان عوفر در نزدیکی شهر رام‌الله در تاریخ ۲۱ مارس گذشته حکم هشت ماه حبس را برای این نوجوان فلسطینی صادر کرده بود. وکلای مدافع عهد التمیمی با دادستان نظامی اسرائیل به توافق رسیدند که در برابر صدور حکم هشت ماه حبس برای او، اتهام «تحریک و دعوت به اجرای عملیات علیه سربازان اسرائیلی» را از لیست اتهامات او برداشته و تنها اتهام اخلال در ماموریت سربازان اسرائیلی و تعرض به آنها باقی بماند. عهد التمیمی که در ۱۶ سالگی به رمز مقاومت فلسطین تبدیل شد، تولد ۱۷سالگی خود را در زندان جشن گرفت.

او پس از اینکه از زندان آزاد شد مورد استقبال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار تاکید کرد که عهد التمیمی نمونه‌ای برای مبارزه فلسطینی‌ها جهت دستیابی به آزادی، استقلال و تشکیل کشور مستقلشان است. وی گفت: نمونه و الگوی مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز که توسط عهد التمیمی و ساکنان روستای او، نبی صالح و تمامی روستاها و شهرهای فلسطینی رقم خورده است، به جهانیان ثابت می‌کند که مردم فلسطین در خاک خود پایدار خواهند ماند و به اصول ملی خود متعهد می‌مانند و سطح جان فشانی‌ها هر چقدر هم که هزینه‌زا باشد، آنها به دفاع از اصول خود ادامه خواهند داد. محمود عباس گفت: مقاومت مسالمت آمیز، بهترین سلاح فلسطینی‌ها برای رویارویی با زورگویی‌های رژیم اشغالگر و نشان دادن رفتار وحشیانه آن در مقابل تمامی جهانیان است.

اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز پس از آزادی التمیمی از زندان پیام تبریکی فرستاد و به دلیل شجاعت و پایداری‌اش در زندان‌های رژیم صهیونیستی از وی ستایش کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان تاکید کرد که ترکیه از مبارزه مشروع فلسطینی‌ها حمایت می‌کند. عهد التمیمی نیز از اردوغان و مردم ترکیه قدردانی و تاکید کرد که آنکارا همواره از مردم فلسطین حمایت کرده است. التمیمی که عصر یکشنبه نیز یک کنفرانس خبری برگزار کرد از دختران اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی‌ها یاد کرد و گفت که با ۲۹ دختر زندانی صحبت کرده است. وی گفت این اسرا سه پیام را به وی منتقل کردند که شامل درخواست برای وحدت ملی، حمایت از پایداری مردمی و حمایت از زنان اسیر به‌خاطر مبارزه آنها برای آزادی است.  عهد التمیمی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه چیزی او را در مدت بازداشتش نگران کرده بود، گفت: تنها چیزی که در زندان موجب نگرانی‌اش بوده ترس از عقب افتادن تحصیلاتش بوده است.