رویترز: آنگلا مرکل در انتظار پیروزی در انتخابات ملی روز یکشنبه برای چهارمین دور صدر اعظمی آلمان است. این در حالی است که نظرسنجی‌ها کاهش حمایت‌های مردمی از حزب محافظه‌کار او را نشان می‌دهند اما وی نسبت به درخواست‌های مطرح شده از سوی راستگرایان افراطی مبنی بر کناره‌گیری از انتخابات بی‌اعتنا است.

مرکل، صدراعظم آلمان بارها طی کمپین انتخاباتی خود با تمسخر مردم مواجه شد؛ به‌ویژه در مناطق شرقی قبلا کمونیست آلمان که حمایت‌ها از حزب ضد مهاجرت «آلترناتیو برای آلمان» در بیشترین سطح خود قرار دارد و این حزب قصد دارد برای نخستین بار به پارلمان این کشور وارد شود. بنابر نظرسنجی منتشر شده از سوی روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، حزب آلترناتیو برای آلمان با ۲ درصد پیشرفت از پایان ماه اوت، اکنون دارای محبوبیت ۱۰ درصدی است و این درحالی است که حزب دموکرات مسیحی مرکل و متحدان سوسیال مسیحی بایرن با ۲درصد افت دارای محبوبیت ۵/ ۳۶ درصدی هستند.

با وجود این براساس همین نظرسنجی، اتحاد دموکرات و سوسیال مسیحی همچنان با فاصله قابل توجهی بالاتر از حزب سوسیال دموکرات چپ میانه با ۲۲ درصد محبوبیت (۲ درصد کاهش)، قرار دارد. این درحالی است که حمایت‌ها از حزب حامی تجارت «دموکرات آزاد آلمان» به ۱۱ درصد رسیده است.