دنیای اقتصاد: جمعی از رهبران مسلمان در مخالفت با حملات تروریستی اخیر در اروپا، تور ضد تروریسم ترتیب داده‌اند که از روز شنبه در فرانسه آغاز شده است.

به گزارش رویترز، این گروه که رهبران مسلمانان از کشورهای تونس، بلژیک، بریتانیا و فرانسه در آن حضور دارند، به همراه نمایندگانی از دیگر ادیان، روز شنبه در محل کشته شدن خاویر ژوگله، افسر پلیس فرانسوی که به ضرب گلوله یک تروریست کشته شد، گرد آمدند و در ادامه این گردهمایی تور اروپایی خود را با اتوبوس آغاز کردند. این تور برای بازدید از شهرهای قربانی حملات تروریستی گروه داعش در اروپا صورت می‌گیرد و در نظر دارد علاوه بر زنده کردن یاد و خاطره قربانیان این حوادث، خشونت را محکوم کند.اتوبوس حامل این گروه در روز آغازین تور، ۲۰ مسافر داشت و انتظار می‌رود در طول مسیر این تعداد به ۶۰ مسافر افزایش یابد.

شهرهای بروکسل پایتخت بلژیک، برلین پایتخت آلمان و نیس در فرانسه، توقفگاه‌های بعدی این تور اروپایی ضد ترور خواهند بود و برپا‌کنندگان این تور امیدوارند در خلال توقف خود در برلین با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز دیداری داشته باشند. این تور در تاریخ ۱۴ژوئیه همزمان با نخستین سالگرد حادثه حمله تروریستی با کامیون در نیس، با بازگشت به پاریس به پایان خواهد رسید.

در ساعات اولیه بامداد ۱۴ ژوئیه سال گذشته، هنگام برگزاری مراسم جشن و شادمانی روز باستیل در شهر نیس فرانسه، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی‌تبار به جمعیتی که در حال ترک این مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی‌شماری را زیر گرفت و راننده آن، بسیاری را به رگبار بست.یک پناهجوی پاکستانی نیز در آذرماه سال گذشته با راندن یک دستگاه کامیون به سوی خریداران عید کریسمس در شهر برلین جان ۱۲ نفر را گرفت.

یکی از رهبران مسلمانان فرانسه می‌گوید: ما در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا بگوییم در آموزه‌های ما کشتن انسان‌ها جایی ندارد.