خبرگزاری آلمان: به گفته مقام‌های امارات متحده عربی، مجازات‌های اعمال‌شده از سوی چند کشور عربی علیه قطر ممکن است سال‌ها طول بکشد.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، روز دوشنبه در پاریس گفت: قطر درخواهد یافت که اوضاع تغییر کرده و انزوا ممکن است سال‌ها تداوم یابد. وزیر مشاور در امور خارجی امارات افزوده است: «اگر آنها می‌خواهند به خاطر تصوراتی نابهنجار درباره نقش سیاسی‌شان در انزوا بمانند، بگذار منزوی
بمانند.»

قرقاش نیز همچون عربستان سعودی از تکمیل فهرست شکایت‌ها از قطر طی روزهای آینده سخن گفت. عربستان سعودی و متحدانش قطر را به حمایت از گروه‌های تندرو متهم کرده و تمامی روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند. قطر این اتهام را رد کرده و اقدام این کشورها علیه خود را محاصره نامیده است.

ترکیه اما در عین تاکید بر بی‌طرفی در این منازعه، در دور زدن تحریم‌ها به قطر کمک می‌کند. این در حالی است که انور قرقاش، این مقام بلندپایه امارات تحریم‌های اعمال‌شده علیه قطر را نه محاصره، بلکه انزوایی خواند که ممکن است سال‌ها ادامه یابد. با وجود این، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، روز دوشنبه گفت که بحران به وجود آمده میان قطر و چند کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس به‌زودی در شورای همکاری خلیج‌فارس حل خواهد شد.