خبرگزاری آناتولی: وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، پس از دریافت جزئیات، اسناد و مدارک درباره اتهامات مطرح‌شده علیه قطر، این بحران را می‌توان از طریق گفت‌وگو،‌ صلح و احترام متقابل حل کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با نیکولا دمیتروف،‌ همتای مقدونیه‌ای خود در شهر اسکوپیه اظهار کرد: بحران فعلی منطقه خلیج فارس را می‌توان پس از ارائه جزئیات، اسناد و مدارک درباره اتهامات مطرح شده علیه قطر، از راه گفت‌وگو، صلح و احترام متقابل حل کرد. چاووش‌اوغلو با اشاره به اهمیت همکاری، وحدت و برادری میان کشورهای منطقه خلیج فارس برای ترکیه و کل منطقه، همکاری و تلاش مشترک برای حل تمام مشکلات منطقه را خواستار شد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: در واقع حل این مشکل آسان است، اتهامات و ادعاهایی علیه قطر مطرح شده که دوحه آنها را قاطعانه رد کرده و ما هم اعلام کردیم که محاصره اعمال شده علیه این کشور نادرست است و این مساله جانبداری از قطر محسوب نمی‌شود. وی در ادامه ارائه جزئیات،‌ اسناد و مدارک مربوط به اتهامات مطرح‌شده علیه قطر و سپس اتخاذ اقدامات لازم از طریق گفت‌وگو، ‌صلح و احترام متقابل را خواستار شد.