رویترز: ارتش آمریکا اعلام کرد نیروی هوایی این کشور یک هواپیمای جنگی ارتش سوریه را در رقه سرنگون کرده است. وزیر خارجه روسیه، ایالات متحده را به این موضوع فراخواند که به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و آن را رعایت کند. وزارت دفاع آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور یک فروند جت سوخوی ۲۲، متعلق به ارتش سوریه را سرنگون کرده است.

این رویداد در «طبقه» واقع در استان رقه اتفاق افتاده است. به ادعای پنتاگون هواپیمای جنگنده‌ مزبور عصر یکشنبه اهدافی را در نزدیکی مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه بمباران کرد. در پی این حمله نیز ارتش آمریکا واکنش نشان داده و یک جنگنده‌ اف ۱۸ این هواپیمای سوری را مورد هدف قرار داد.

نیروهای دموکراتیک سوریه که از واحد‌های کرد و عرب تشکیل شده و از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شوند، در سوریه با داعش می‌جنگند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این رویداد از آمریکا خواست به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و آن را رعایت کند.

لاوروف روز دوشنبه در مسکو از ایالات متحده خواست از عملیات یکجانبه در سوریه خودداری کند. وزیر خارجه روسیه در اظهارات خود همچنین به ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در راستای حل بحران سوریه اشاره و تصریح کرد که در روز دهم ژوئیه (۱۹ تیرماه) دور تازه‌ای از مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.