دنیای اقتصاد: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در برخورد یک ناوشکن آمریکا با یک کشتی تجاری در سواحل ژاپن، ۳ نفر زخمی و ۷نفر مفقود شدند. به گزارش رویترز، این برخورد در ساعت ۲:۳۰صبح به وقت محلی و در مسیر یکی از شلوغ‌ترین آبراهه‌ها اتفاق افتاده است. ناوشکن یو‌اس‌اس فیتزجرالد در قسمت راست خط بارگیری صدمه دیده اما قادر به حرکت است.

در اواخر اردیبهشت جاری یک ناوشکن دیگر آمریکایی با یک کشتی ماهی‌گیری کره‌ای برخورد کرد اما هر دو کشتی توانستند به مسیر خود ادامه دهند. این در حالی است که روز شنبه ناو آمریکایی فیتزجرالد در ۱۰۴ کیلومتری جنوب غربی شهر یوکوساکا در ژاپن با یک کشتی تجاری فیلیپینی برخورد کرد. در این سانحه دریایی به ناو فیتزجرالد خساراتی جدی وارد شد. بنا به گفته یک افسر نیروی دریایی آمریکا، در این حادثه ۷ نفر مفقود و تعدادی نیز زخمی شدند. خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که برخورد ناو آمریکایی با کشتی تجاری فیلیپینی فقط یک سانحه دریایی بوده است. کشتی فیلیپینی «ای‌سی‌ایکس کریستال» نام دارد و با باری کمتر از ۳۰ هزار تن در حرکت بوده است. بنابر گزارش شبکه خبری«ان‌اچ‌کی» ژاپن این کشتی باربری آسیب جزئی از ناحیه دماغه دیده است. ناو آمریکایی فیتزجرالد در بندر یوکوساکای ژاپن مستقر بوده است. ناو فیتزجرالد به‌عنوان یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین کشتی‌های جنگی آمریکا شناخته می‌شود و به فناوری‌های پیشرفته راداری مجهز است. درباره تصادف این ناو با کشتی عظیم باربری فعلا توضیحی داده نشده است. بنا به گزارش خبرگزاری‌ها بلافاصله بعد از وقوع این حادثه قایق‌های یدک‌کش ژاپنی برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند. گارد ساحلی ژاپن میزان آسیب هر دو کشتی و همچنین وضعیت زخمی‌ها را بررسی می‌کند. در تصاویر متعددی که از این حادثه انتشار یافته می‌توان مشاهده کرد که قسمت راست این ناو فرورفتگی داشته و به طرف ساحل یدک شده است. کشتی فیلیپینی ولی آسیب جزئی از ناحیه دماغه دیده است.

نیروی ساحلی ژاپن همچنین برای یافتن افراد گمشده از هلی‌کوپترهای خود استفاده کرد. سی‌ان‌ان در گزارش خود آورده است که هلی‌کوپتر ژاپنی توانسته است فرمانده کشتی را نجات دهد. این در حالی است که هلی‌کوپترهای آمریکایی دو نفر دیگر را توانسته‌اند نجات دهند. در حال حاضر، حال این سه نفر با ثبات گزارش شده است.