خبرگزاری فارس - احزاب درگیر در کنیا به‌رغم اختلاف بر سر تقسیم قدرت، برای بازنگری در انتخابات این کشور با هم توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از چند هفته مذاکره درباره بحران سیاسی در کنیا، احزاب رقیب در این کشور با هم توافق کردند تا بر اساس یک برنامه ۱۰‌مرحله‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بازنگری شود. این در حالی است که منابع آگاه از وجود اختلافات بین حزب حاکم و حزب مخالف این کشور بر سر برگزاری مجدد انتخابات و تقسیم قدرت خبر می‌دهند.

بر اساس این توافق، طرفین متعهد شدند تا یک بازنگری مستقل درباره نقاط اختلاف انتخابات ریاست‌جمهوری کنیا صورت گیرد.

گفته می‌شود که کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و بازرسان کنایی و غیرکنیایی با آغاز کار خود از ۱۵ مارس ظرف شش ماه به تهیه گزارشی درباره انتخابات می‌پردازند. این گزارش حدود دو هفته پس از آماده‌شدن و تحویل به مقامات، در کنیا منتشر می‌شود.

همچنین مطابق این توافق، طرفین باید قانون اساسی جدیدی را تنظیم کنند تا مسیر برای ایجاد پست نخست‌وزیری یا تقسیم قدرت به نحوی دیگر هموار شود.

در این توافقنامه آمده است: یک موضوع مهم اکنون مطرح است و آن تعیین ساختار حکومتی در کنیاست که در این زمینه گزینه‌هایی مطرح شده است.

کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد که برای میانجی‌گری بین احزاب مخالف در کنیا عازم این کشور شده است به خبرنگاران گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که پیشرفت‌های بسیار خوبی را در روند مذاکرات داشته‌ایم و اکنون ما در آستانه برداشتن گامی بسیار مهم و دشوار هستیم.