ایسنا - در حال حاضر پرداختی‌های ما به قطعه‌سازانی که توان مالی کمتری دارند، یک ماهه است و عمده سازنده‌های قطعات طرف قرارداد ما دریافتی‌های خود را ۴۵ روزه دریافت می‌کنند. مجتبی شیواپور، مدیرعامل شرکت ساپکو، ضمن بیان این مطلب در خصوص تاخیرهایی که در پرداخت‌های ساپکو از طرف برخی قطعه‌سازان عنوان می‌شود، گفت: در حال حاضر پول قطعه‌سازانی را که تامین مواد اولیه آنها بر عهده ما است، سه ماهه پرداخت می‌کنیم و بعید می‌دانم قطعه‌سازی باشد که پنج تا شش ماه پول خود را دریافت نکرده باشد.

وی در خصوص توافقات پرداخت حقوق قطعه‌سازان طرف قرارداد ساپکو گفت: با قطعه‌سازان توافق کردیم که حقوق آن‌ها را دو تا سه ماهه پرداخت کنیم. در حال حاضر نیز ایران خودرو به دنبال گشایش اعتبار و ذخیره‌سازی قطعه برای نیاز‌های آینده خود است.

او درباره برخی انتقادات وارد شده به کیفیت تولید قطعه میان قطعه‌سازان گفت: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران پس از ۹ ماه بازرسی اعلام کرده که کیفیت خودروهای تولیدی در ایران خودرو ۱۲درصد افزایش داشته که این کار با همکاری ساپکو و شبکه قطعه‌سازان به وجود آمده است.

شیواپور درباره برخی ارتباطاتی که از سوی بعضی قطعه‌سازان در رابطه با امضای قرارداد‌ها عنوان می‌شود، گفت: در ساپکو آن قدر سیستم مالی شفاف است که هیچ رابطه پنهانی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

وی درباره میزان قطعات معیوب برگشتی از خط تولید گفت: میزان برگشتی قطعات معیوب از خط تولید (ppm)، حدود ۴۰۰؛ یعنی حدود ۴۰۰ عدد در میلیون است که در این زمینه سه ماه است که زیر ppm توافقی، تولیدات خود را انجام می‌دهیم.