گروه بین‌الملل- معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل بار دیگر نسبت به خطرات آغاز جنگ فرامرزی در منطقه هشدار داد و اعلام کرد: «جنگ در سوریه، لبنان را تهدید می‌کند و این کشور را به درگیری می‌کشاند.»

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سوریه الان، «جفری فلتمن»، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در سخنانی از نگرانی‌اش نسبت به خطر آغاز جنگ‌های فرامرزی در منطقه خاورمیانه خبرداد. او همچنین اعلام کرد: «جنگی که در سوریه روز به روز شدت می‌گیرد همسایگان این کشور به ویژه لبنان را تهدید می‌کند و امکان دارد درگیری‌ها در سوریه لبنان را به ناآرامی بکشاند چون که لبنان در حال حاضر به دلیل وضعیت سوریه به یک منبع نگرانی تبدیل شده است.»

فلتمن همچنین درخصوص حل و فصل بحران سوریه نیز گفت: «فرصت برای حل بحران سوریه و ممانعت از کشیدن شدن آن به کشورهای همسایه وجود دارد اما جامعه جهانی دست بسته نشسته است.»

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل همچنین از مخالفان سوریه خواست تا به آزادی ناظران سازمان ملل در منطقه جولان احترام بگذارند.

فلتمن درباره وضعیت فلسطین نیز اعلام کرد: «اگر جامعه جهانی مواضع جدی در این خصوص اتخاذ نکند وضعیت فلسطین نگران‌کننده خواهد شد و اوضاع ناآرام آن باعث از دست رفتن کنترل منطقه می‌شود.»

فلتمن همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و جان کری،‌ وزیر خارجه این کشور به منطقه باعث پیشبرد روند صلح در خاورمیانه شود.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل از ادامه شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی نیز انتقاد کرد و آن را مخالف قوانین بین‌المللی دانست. این مسوول بین‌المللی در پایان تاکید کرد: «سازمان ملل از اجرای قطعنامه شماره ۱۸۶۰ شورای امنیت که بر لزوم اجرای توافقنامه آشتی ملی میان فلسطینی‌ها تاکید دارد، حمایت می‌کند.» سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از ۱۵۰ هزار تن در ماه فوریه جاری به کشورهای همجوار سوریه گریخته‌اند.

این سازمان همچنین تاکید کرد: «وضعیت سوریه روز به روز ناآرام‌تر می‌شود و براساس آمارهای به دست آمده در سوریه بیش از چهار میلیون نفر نیازمند کمک ضروری هستند.»

درگیری‌ها در سوریه از بیش از ۲۳ ماه گذشته تاکنون ادامه داشته است.