گروه بین‌الملل- مبارزات انتخاباتی در مالزی به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش ایسنا در مالزی، روزشنبه نامزدهای تصدی کرسی‌های پارلمان مالزی در مدت زمان یک ساعته تعیین شده در حوزه‌های انتخاباتی ثبت نام کردند و به این ترتیب مبارزات انتخاباتی آنها به طور رسمی آغاز شد. ثبت نام نامزدها از ساعت ۹ صبح روز شنبه (۲۰ آوریل) در ۲۲۲ مرکز در سراسر مالزی آغاز شد و به مدت یک ساعت ادامه داشت.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که ثبت نام نامزدهای انتخابات سراسری مالزی بدون هیچ مشکلی و زودتر از موعد تعیین شده پایان یافته است.

نجیب تون رزاق، نخست‌وزیر کنونی مالزی از جمله افرادی بود که در ساعت ۹:۰۸ صبح روز شنبه با حضور در مرکز همایش‌های سلطان احمد شاه در منطقه پکان مالزی ثبت نام کرد.

وی قرار است در انتخابات آتی از نمایندگی خود از طرف منطقه پکان که از سال ۱۹۷۶ به این سو در اختیار دارد، دفاع کند. مهی‌الدین یاسین، معاون نخست وزیر مالزی نیز از جمله دیگر سیاستمداران مالزیایی بود که با حضور در مرکز ثبت نام خود را به طور رسمی آماده مبارزه انتخاباتی کرد.

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات مالزی بیش از ۱۳ میلیون و ۲۶۰ هزار مالزیایی شرایط لازم برای رای دادن را دارا هستند که از این میزان ۲۷۵ هزار و ۳۴۱ نفر رای‌ اولی هستند.

انتخابات عمومی مالزی در روز پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) در سراسر مالزی برگزار خواهد شد.