گروه بین‌الملل- دولت جدید ایتالیا برنامه‌های خود را برای غلبه بر یکی از عوامل اصلی خشم عمومی، یعنی افزایش بیکاری درمیان جوانان، ارائه می‌کند.

به گزارش رویترز، اما دولت ائتلافی ایتالیا به دلیل دارا بودن دومین بدهی‌ بزرگ اروپا، طولانی‌ترین رکود طی چهار دهه گذشته و فهرست بلند بالای وعده‌های انتخاباتی، امکانات اندکی برای مبارزه با بیکاری در اختیار دارد. ائتلاف بین انریکو لتا، نخست‌وزیر حزب دموکراتیک چپ میانه و حزب راست میانه به رهبری سیلویو برلوسکونی که ماه گذشته شکل گرفت با مشکل روبه‌رو شده است.

برلوسکونی با پروندهای قضایی مواجه است و حزب لتا درگیر این مساله است که آیا متحد برلوسکونی باقی بماند یا خیر. این موضوع رسیدگی به مسائل اصلی کشور را به تاخیر انداخته است.

بنابراین دولت تاکنون تغییراتی را که از نظر سیاسی کم هزینه هستند، همچون اصلاح قوانین استخدام و تامین بودجه برای برنامه آموزش شغلی اتحادیه اروپا،ارائه کرده است.

اما لتا گفته است که اشتغال جوانان اولویت نخست دولت او است، زیرا او می‌داند که مساله اشتغال ازجمله معدود موضوعاتی است که هر دو حزب ائتلافی درمورد آن توافق دارند. انریکو جیووانی، وزیر کار ایتالیا، دیروز،چهارشنبه، برای بررسی برنامه‌هایی به منظور اشتغالزایی برای جوانان، با اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایان دیدار کرد.

این در شرایطی است که براساس نظرسنجی مرکز اس‌دبلیو‌جی که روز سه‌شنبه منتشر شد، ۶۰ درصد از جوانان ایتالیایی معتقدند فقیرتر از والدینشان هستند و ۳۸ درصد به دلیل این که نمی‌توانند مخارج‌شان را تامین کنند، با والدینشان زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر،گزارشی که توسط دفتر ملی آمار ایتالیا منتشر شده است نشان می‌دهد میلیون‌ها ایتالیایی استطاعت مالی برای گرم کردن خانه‌هایشان یا خوردن گوشت ندارند.