دنیای اقتصاد: دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که فردا گفته خواهد شد که حلب برای ترکیه است و برای سوری‌ها نیست، همانند چیزی که در حال حاضر برای موصل رخ می‌دهد.تمام اقداماتی که از طرف ترکیه در حلب صورت می‌گیرد، برای این است که روزی فرا برسد که ترکیه بگوید حلب برای ما است. این اظهارات دبیرکل حزب‌الله در بزرگداشت شهید حاج حاتم ادیب حماده «حاج علاء» مطرح شد. دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: در هفته‌های اخیر نبرد حلب شدت یافت و ما گفتیم که نبرد حلب برای تمام منطقه سرنوشت‌ساز است و پیامدهای نظامی، میدانی، استراتژیک و سیاسی خواهد داشت. گروه‌های مسلح جمع شده‌ بودند و گروه‌های بسیاری از خارج کشور از طریق مرزهای ترکیه آورده شدند و حملات گسترده‌ای را به حلب ترتیب دادند و ارتش سوریه و هم‌پیمانانش پایداری کردند و افرادی به شهادت رسیدند اما پیروزی‌هایی حاصل شد.وی عنوان کرد: ما در حلب حضور داشتیم و این مساله ضروری بود که کادر با فرماندهان دیگری که در راس آنها شهید علاء بود، تقویت شود. دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد که درگیری‌ها در حلب برای تمام منطقه سرنوشت‌ساز است، همان‌طور که در حال حاضر عملیات موصل، بسیار مهم است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اهداف کشورها و حامیان تسلیحاتی و مالی افراد مسلح که از سراسر جهان آمده بودند و هرکس که مانع از تحقق آشتی در سوریه می‌شود، کم‌کم در حال آشکار شدن است. گذر روزها واقعیت‌هایی را برای مردم آشکار می‌کند. مردمی که نمی‌خواستند واقعیت را بدانند. ما براساس اطلاعات و داده‌های دقیق به سوریه رفتیم و کسی به ما برای رفتن به سوریه دستور نداد بلکه رفتن ما به آنجا براساس درک و بررسی صورت گرفت. وی افزود: روز به روز مشخص می‌شود که این نبرد برای براندازی نظام نبوده است بلکه با اهداف تغییرات جمعیتی و اعمال تغییراتی در نقشه بوده است. گروه‌هایی در منطقه از صدها سال قبل بوده‌اند و آنچه ظرف سال‌های گذشته صورت گرفته است با هدف از عرصه وجود برداشتن این گروه‌ها و از بین بردن تمامی آنچه مربوط به تاریخ آنها است، بوده است.وی ادامه داد: عملکرد داعش و دیگر گروه‌ها همچون النصره این اتهامی را که ما علیه این طرح مطرح می‌کنیم تایید می‌کند و منظورم در اینجا صحبت درخصوص اقلیت‌ها نیست و من همواره گفته‌ام که اهل تسنن کسانی هستند که بیشترین بها را پرداخته‌اند. کسانی که بیشترین رنج را از مصیبت تکفیری‌ها می‌بینند، اهل تسنن در منطقه هستند.دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ترکیه در عراق می‌خواهد که از آنکارا برای مشارکت گروه‌های عراقی در نبردها در کشورشان اجازه گرفته شود و بدتر از آن، این مساله است که در شرایطی که عراقی‌ها برای آزادسازی موصل ده‌ها شهید می‌دهند ترکیه خواهان بازنگری در توافق لوزان می‌شود.

وی افزود: هیچ‌کس روی شکست ما حساب باز نمی‌کند. هزاران تن از نیروهای مجاهد ما در جبهه‌ها هستند و هرکس که روی خسته‌ شدن ما حساب باز می‌کند باید ناامید شود. تنها موردی که باعث می‌شود ما به لبنان بازگردیم پیروزی ما در سوریه است. سید حسن نصرالله درخصوص تحولات اخیر ریاست‌جمهوری در لبنان نیز گفت: اظهارات رفیق حریری برای حمایت از میشل عون به‌عنوان رئیس‌جمهور راه را برای تعیین رئیس‌جمهور باز کرد. با وجود اینکه سخنرانی حریری علیه ما بود و وی در هر کلمه‌اش به هجمه علیه ما پرداخت اما ما به این مساله نمی‌پردازیم و در حال حاضر به این سخنان پاسخ نمی‌دهیم. ما می‌خواهیم که جانب مثبت را ببینیم.