دنیای اقتصاد: بررسی‌های جدید رویترز و ایپسوس نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همین هفته برگزار شود، هیلاری کلینتون به احتمال ۹۵ درصد قادر خواهد بود آرای مورد نیاز را از الکترال کالج برای راهیابی به کاخ سفید کسب کند. به گزارش رویترز، پس از یک هفته انتقادهای شدید از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دلیل اتهامات جنسی، نتایج جدیدترین نظرسنجی رویترز و ایپسوس که روز شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، در رقابت برای به دست آوردن اکثریت آرای الکترال کالج و راهیابی به کاخ سفید از بخت بالاتری برخوردار است. براساس برآورد این پروژه، اگر این هفته انتخابات برگزار شود، هیلاری کلینتون با احتمال بالای ۹۵ درصد قادر خواهد بود ۲۷۰ رای لازم برای کسب مقام ریاست‌جمهوری را از الکترال کالج کسب کند و با حاشیه امنیت ۱۱۸ رای نسبت به ترامپ به پیروزی برسد. این دومین هفته متوالی است که این پروژه فاصله آرای بسیار بالایی را بین ترامپ و کلینتون برآورد کرده است. برآورد این پروژه مشابه برآوردهای دیگر از نتیجه رای‌گیری در الکترال کالج است. برخی از این برآوردها، شانس پیروزی کلینتون را حدود ۹۰ درصد پیش‌بینی کرده‌اند. الکترال کالج یک نهاد متشکل از نمایندگان ایالت‌های مختلف آمریکا است که در آن رای‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهوری و معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

هفته وحشتناک ترامپ

ترامپ در هفته گذشته اوقات خوبی را سپری نکرد. در حالی که هفته گذشته دو زن اعلام کردند که از سوی ترامپ در دهه ۹۰ مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند ترامپ مدعی شد که اینها بازی‌های رسانه‌ای است و قاطعانه این اظهارات را رد می‌کند. ترامپ تاکید کرد که وی یک قربانی است و این اقدامات توطئه رسانه‌ها برای شکست وی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. با این حال هیلاری کلینتون هم احتمال می‌رود که هفته سختی را پیش رو داشته باشد. برای اینکه حساب کاربری ایمیل مدیر کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون مورد هک واقع شده است. گفته می‌شود روسیه در این کار ویکی‌لیکس را یاری کرده است. در میان این هک‌ها مشخص شده است که هیلاری کلینتون از برخی کشورهای عربی از جمله قطر کمک مالی دریافت کرده است. این امر می‌تواند هیلاری کلینتون را در آخرین مناظره تحت فشار قرار دهد.

در مورد هک شدن حساب کاربری مدیر برنامه‌های هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی نام افراد کمک‌کننده به وی، همچنین مقدار رقم‌هایی که دریافت داشته، مشخص شده است. ترامپ نیز در این میان مدعی شده است که نامزد دموکرات‌ها از قطر و عربستان سعودی ۳۵ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده و وی از کلینتون خواسته است تا آن پول‌ها را به این کشورها بازگرداند. کاندیدای جنجالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا همچنین تصریح کرد، این مساله تنها «نوک کوه یخ» فسادهایی است که کلینتون در پرونده‌ دارد.