دنیای اقتصاد: داستان هک شدن‌های حزب دموکرات تمامی ندارد. هر روز ابعاد تازه‌ای از این ایمیل‌ها کشف و افشا می‌شود. حالا سوای هیلاری کلینتون، پای جو بایدن، معاون اول باراک اوباما و میشله اوباما همسر رئیس‌جمهوری آمریکا به میان آمده است. به نوشته نیویورک تایمز، روز پنج‌شنبه هکرها جزء به جزء برنامه‌های جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهوری و میشله اوباما و هیلاری کلینتون را به روی اینترنت فرستادند. این ایمیل‌ها درخصوص برنامه‌های این سه تن در خصوص کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون و کمک‌کنندگان مالی کمپین انتخاباتی این حزب بوده که مورد هک واقع شده است. هک‌کنندگان با هک ایمیل این سه تن توانسته‌اند به شماره‌ تلفن‌ها و ایمیل‌ها و همچنین ماموران مخفی، صفحات گسترده با نام و شماره امنیت اجتماعی اهداکنندگان کمک مالی دست یابند. همچنین افراد ناشناسی که ایمیل این سه تن را هک کرده‌اند توانسته‌اند به برنامه پاور‌پوینت جو بایدن برای روز سخنرانی وی در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون دست پیدا کنند. هک‌کنندگان همچنین اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند به تصویر پاسپورت میشله اوباما دست پیدا کنند، اما به علت اینکه این تصویر نامفهوم و نامشخص است، نیویورک تایمز صحت این عکس را تایید نمی‌کند.

گفته می‌شود این اطلاعات از یک ایمیل شخصی دموکرات‌ها با نام کاربری «Ian Mellul» به سرقت رفته است. آنها آشکار کردند که افراد کاخ سفید، نیروهای کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون و ماموران مخفی آمریکا به‌طرز گسترده‌ای از ایمیل‌های شخصی استفاده و اطلاعات مهم و حساس را از این طریق رد و بدل می‌کنند. هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ملولِ جوان این اطلاعات را در اختیار خبرنگاران آزاد قرار داده باشد نیست و مقامات آمریکایی هم در خصوص استفاده از ایمیل‌های شخصی هیچ پاسخی نداده‌اند. گفته می‌شود که اطلاعات یک و نیم سال از ایمیل ملول به سرقت رفته و در سایت «DCLeaks.com» منتشر شده است. این سایت ماه گذشته نیز اطلاعات یک ماه اخیر کالین پاول، وزیر سابق امور خارجه آمریکا را که در آن وی نسبت به کاندیداتوری دونالد ترامپ به شدت اظهارنگرانی کرده بود منتشر کرده است. در این ایمیل‌ها مشخص شده بود که میل شخصی پاول رای دادن به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌هاست. هرچند در هک‌های اخیر اطلاعات طبقه‌بندی شده مهمی وجود نداشته، اما این امر مشخص شده است که مقامات آمریکایی به‌طرز گسترده‌ای از ایمیل‌های شخصی استفاده می‌کنند.

در بخشی از ایمیل‌ها نحوه حرکات بایدن و راه رفتن وی در مراسم کلیولند تا رسیدن به اتاق انتظار برای سخنرانی طراحی شده است. همچنین تعداد قدم‌های هیلاری کلینتون در مراسم اهدای مالی به کارزار انتخاباتی‌اش مشخص شده است. هر دوی این ایمیل‌ها مسیر حرکت این دو مقام آمریکایی را لو داده است. آقای ملول که فارغ‌التحصیل دانشگاه جورج واشنگتن است پس از اتمام تحصیل در بخش کارکنان کاخ سفید مشغول به‌کار می‌شود و چند صباحی بود که برای کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون مشغول به خدمت شده بود. او تاکنون درخصوص این نفوذ پاسخی نداده و حتی به خبرنگار نیویورک تایمز گفته که مجبور است گوشی را قطع کند.