گروه جهان: آتش از همه‌جا می‌بارید. صدای غرش بمب‌ها یکی بعد از دیگری شنیده می‌شد. بعدازظهر دوشنبه بعد از یک بمباران سنگین، وضعیت یک بیمارستان در شمال یمن به این شرح است: دکترها و پرستارها سراسیمه در حال رفت و آمد هستند و بخش زنان و زایمان نیز پر از زنانی است که از درد زایمان به خود می‌پیچند. همزمان ۲۵ زن منتظر وضع حمل هستند. بمب‌های سعودی درست در وسط بیمارستان فرود آمده‌اند. این مرکزی است که از سوی پزشکان بدون مرز اداره می‌شود و بمب‌ها درست بین اتاق اورژانس و منطقه تریاژ که برای بیمارهای تازه وارد تاسیس شده، فرود آمده‌اند. نتیجه وحشتناک است: ۱۹ نفر در دم کشته و ده‌ها نفر زخمی می‌شوند و این نتیجه یک گروه انسانی است که برای چند دهه است خطرات حضور در مناطق جنگی را به جان خریده‌اند و حالا می‌گویند که خسارت برای آنها بسیار سنگین بوده است. پزشکان بدون مرز می‌گویند که عربستان‌سعودی تاکنون از ۱۵ اوت به این سو دست‌کم ۶ حمله به مراکز درمانی و دارویی در شمال یمن داشته است.

در سه هفته گذشته درگیری‌ها در یمن افزایش یافته است و هر روز خبری از تلفات انسانی از این کشور گزارش می‌شود. بعد از اینکه موضوع صلح در یمن با شکست مواجه شد،عربستان سعودی مجددا جنگنده‌های خود را به سمت یمن به پرواز در آورد. عرستان سعودی نزدیک به ۱۷ ماه است که به یمن یورش آورده و سوای از بین بردن زیرساخت‌های این کشور، تلفات انسانی بالایی هم به جا گذاشته است. عربستان به بهانه حمایت از دولت یمن، به این کشور حمله کرده است. ریاض مدعی است که قصد دارد با شورشیانی به نام حوثی‌ها مبارزه کند. با این حال جنگ در این کشور به غیرنظامیان تلفات بیشتری وارد کرده است.

بیمارستان و زایشگاه مربوطه که دوشنبه هفته گذشته بارها مورد حمله نیروهای عربستانی و گروه ائتلاف جنگی‌اش قرار گرفت چهارمین بیمارستانی است که از سوی پزشکان بدون مرز در این کشور اداره می‌شده اما باز مورد حمله نیروهای عربستانی قرار گرفته است. ترزا سنکریستووال، رئیس گروه اقدامات فوری سازمان پزشکان بدون مرز در یمن می‌گوید: ما به نیروهای عربستانی موقعیت‌های خود را اعلام کرده‌ایم با این حال آنها مجددا به ما حمله می‌کنند. او می‌گوید تاکنون دو بار به عربستان سفر کرده تا اعتراض خود را به این حملات نشان دهد، زیرا به نظر می‌رسد عربستان عامدانه بیمارستان‌های سازمان پزشکان بدون مرز را هدف قرار می‌دهد. سنکریستووال می‌گوید: «کلمات قادر به توضیح دادن نیست که چگونه در این حمله ۱۹ نفر کشته شدند.» وی تاکید می‌کند که مقامات عربستانی به آنها قول داده‌اند که دقت خود را در حملات بعدی بالاتر خواهند برد. اما سنکریستووال به مقامات عربستانی گفته است: «اگر اطمینان نداری کجا را می‌زنی، پس نزن!»

سنکریستووال همچنین درخصوص فعالیت پزشکان بدون مرز در یمن گفت: در حدود ۵۵۰ پزشک و پرستار در این کشور مشغول به فعالیت هستند و به‌رغم حملات صورت گرفته به فعالیت خود ادامه خواهند داد. هفته گذشته این سازمان اعلام کرد که دیگر در این کشور فعالیت نخواهد کرد اما حالا درخواست شده که این سازمان فعالیت‌های پزشکی و دارویی خود را در یمن از سر بگیرد. در دور جدید حملات، جنگنده‌های گروه ائتلاف به حملات خود شدت بخشیده‌اند. بنا به گفته فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی ۱۲۰۰سورتی پرواز داشته و ۵ هزار و ۶۰۰بار نیز به جنگنده‌های گروه ائتلاف سوخت‌رسانی داشته‌اند. در این میان برخی از نیروهای دموکرات در داخل سنا هم به منتقدان عملکرد باراک‌اوباما پیوسته‌اند، زیرا چشم‌بسته به عربستان‌سعودی در این جنگ کمک می‌کند. کریستوفر مورفی، سناتور «کانک تی‌کت» به‌عنوان یک دموکرات می‌گوید: مدیریت اوباما موجب شده است که عصبانیت و نگرانی سراسر کشور را در برگیرد. این در حالی است که با شدت گرفتن حملات علیه پزشکان و از بین بردن تاسیسات این سازمان انتقادها در درون آمریکا از واشنگتن به دلیل همکاری با ریاض بالا گرفته است.