گروه جهان: سازمان ملل خواهان توقف هرچه سریع‌تر درگیری‌ها در حلب سوریه برای رساندن کمک‌ها به آسیب‌دیدگان و تعمیر شبکه‌های برق و آب شد.

به گزارش روسیا الیوم، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور انسانی در سوریه و همچنین هماهنگ‌کننده منطقه‌ای ذی‌ربط در بحران سوریه گفت که مناطق در شرق و غرب حلب همچنان شاهد درگیری و بمباران هستند که این درگیری‌ها از هفته‌ها قبل ادامه دارد و تعدادی از غیرنظامیان در جریان آن زخمی شده‌اند. این دو مسوول سازمان ملل تصریح کردند که بیمارستان‌ها و مطب‌ها همچنان با وجود کمبود شدید امکانات به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همچنین حملات به زیرساخت‌های اساسی غیرنظامی باعث خسارت‌های شدیدی در زیرساخت‌ برق و آب در این شهر شده است که باعث شده بیش از نیم میلیون نفر در حلب بدون برق بمانند یا نتوانند به آب شرب دسترسی داشته باشند و دیگر آب چاه‌ها برای نیاز ساکنان کافی نیست.

سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به آنچه حلب آماج آن قرار دارد، ابراز و تاکید کرده است که اگر شبکه آب و برق به سرعت تعمیر نشود، عواقب وخیمی بر جای خواهد گذاشت. سازمان ملل با بیان اینکه آماده کمک‌رسانی است، اما اعلام کرده است که نیازمند آتش‌بس کامل یا آتش‌بس انسانی به مدت ۴۸ ساعت در هفته است تا بتواند به افراد نیازمند در بخش‌های مختلف کمک برساند. در عین حال در ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه، این ارتش توانست روز گذشته تپه صنوبرات در اطراف الراموسه را در حلب تحت کنترل خود بگیرد.